Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Effectiveness of Wiki-Based Learning in Higher Education

Panagiota Altanopoulou, Christos Katsanos, Nikolaos Tselios
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 137 bis 147), 2014 local secure 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter investigates the effectiveness of wiki-based learning in the context of higher education. It presents a study which involved 139 first-year university students of a Greek Education Department who used wikis to learn about Web 2.0 and its applications in the context of an introductory ICT course. The study results show significant improvements in learning outcomes, both for students with low and high initial performance. In addition, it was found that students benefited from the activity regardless of their role in the project. Furthermore, students with a higher number of logged wiki edits had a significantly higher learning gain compared to those that were less active. These findings suggest that properly designed, framed wiki-based activities have great potential in higher education.
Von Panagiota Altanopoulou, Christos Katsanos, Nikolaos Tselios im Buch Research on e-Learning and ICT in Education im Text Effectiveness of Wiki-Based Learning in Higher Education (2014)

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom, Joseph T. Chao, Melissa Cole, David Coniam, Martin Ebner, Andreas Holzinger, Hilde van Keer, Michael Kickmeier-Rust, Barley Mak, Kevin R. Parker, Tammy Schellens, Jan-Willem Strijbos, Martin Valcke, Christian Wagner, James A. West, Margaret L. West, Bram de Wever

Begriffe
KB IB clear
Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 6, 3, 8, 6, 4, 11, 9, 7, 5, 4, 2, 81022582681
2004 local secure web The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (Jan-Willem Strijbos) 4, 1, 3, 2, 2, 2, 3, 3, 1, 1, 4, 54695821
2007International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 22, 2, 4, 4, 1, 3, 7, 4, 1, 2, 4, 68336331
2008 local secure web Using Wikis for Online Collaboration (James A. West, Margaret L. West) 3, 3, 6, 1, 2, 8, 8, 3, 5, 5, 7, 71267317
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local secure web Wiki: A Technology for Conversational Knowledge Management and Group Collaboration (Christian Wagner) 4400
2004The effect of functional roles on group efficiency (Jan-Willem Strijbos) 1, 2, 4, 1, 2, 1, 3, 2, 1, 1, 2, 4184476
2007 local secure web Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 6, 3, 1, 5, 5, 1, 6, 6, 6, 9, 8, 12162612672
2007Scripting by assigning roles (Tammy Schellens, Hilde van Keer, Bram de Wever, Martin Valcke) 2100
2008 local secure web Utilizing Wiki-Systems in higher education classes (Martin Ebner, Michael Kickmeier-Rust, Andreas Holzinger) 3, 1, 1, 5, 4, 4, 6, 2, 2, 4, 2, 810198642
2008 local secure web Using wikis to enhance and develop writing skills among secondary school students in Hong Kong (Barley Mak, David Coniam) 1, 2, 3, 3, 2, 3, 2, 1, 2, 9, 11, 93229241
2009 local secure web Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 1, 1, 3, 6, 3, 4, 7, 2, 1, 1, 3, 28132259

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Effectiveness of Wiki-Based Learning in Higher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 136 kByte; WWW: Link OK 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.