Effectiveness of Wiki-Based Learning in Higher EducationPanagiota Altanopoulou, Christos Katsanos, Nikolaos Tselios
Publikationsdatum:
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 137 bis 147), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter investigates the effectiveness of wiki-based learning in the context of higher education. It presents a study which involved 139 first-year university students of a Greek Education Department who used wikis to learn about Web 2.0 and its applications in the context of an introductory ICT course. The study results show significant improvements in learning outcomes, both for students with low and high initial performance. In addition, it was found that students benefited from the activity regardless of their role in the project. Furthermore, students with a higher number of logged wiki edits had a significantly higher learning gain compared to those that were less active. These findings suggest that properly designed, framed wiki-based activities have great potential in higher education.
Von Panagiota Altanopoulou, Christos Katsanos, Nikolaos Tselios im Buch Research on e-Learning and ICT in Education im Text Effectiveness of Wiki-Based Learning in Higher Education (2014) Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | B. S. Bloom , Joseph T. Chao , Melissa Cole , David Coniam , Martin Ebner , Andreas Holzinger , Hilde van Keer , Michael Kickmeier-Rust , Barley Mak , Kevin R. Parker , Tammy Schellens , Jan-Willem Strijbos , Martin Valcke , Christian Wagner , James A. West , Margaret L. West , Bram de Wever | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Effectiveness of Wiki-Based Learning in Higher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 136 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.