Personen mit Far
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Frederick Far |
Medizinische Datenbanken im Internet (1996) (erschienen in LOG IN 2/1996) | |
Robin Farabaugh |
The Isle is Full of Noises (2007) ![]() ![]() | Siehe The Isle is Full of Noises (2007) ![]() ![]() |
Michael Faraday | ||
Vadim Farafontov |
Computational Thinking as a Liberal Study (2016) ![]() ![]() | |
Allison Farber |
Physical Programming (2002) ![]() ![]() | Siehe Physical Programming (2002) ![]() ![]() |
Nina Fargahi |
Dänische Psychologin warnt Schweiz: «Machen Sie es nicht so wie wir» (2024) ![]() ![]() Handyfreie Pausen tun allen gut (2024) ![]() ![]() Diese Schule ist handyfrei - und die Teenager sind begeistert (2024) ![]() ![]() «Es bräuchte viel mehr Ressourcen» (2024) ![]() ![]() Das fragwürdige Weltbild der Maria Montessori (2024) ![]() ![]() An den Schulen boomt die «Neue Autorität» (2024) ![]() ![]() «Der Onlinediskurs darf nicht von einem Männerclub geführt werden» (2023) ![]() ![]() | |
Mohammed F. Farghally |
Experience: Learner Analytics Data Quality for an eTextbook System ![]() ![]() Visualizing Algorithm Analysis Topics (Abstract Only) (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) | |
Hassan Farhat |
A team-oriented, project-intensive database course (1991) ![]() ![]() | |
Muhammad Farhat Kaleem |
Initiating Technology-Enhanced Learning at a Public-Sector Institution in a Developing Country (2006) ![]() ![]() | |
Hany Farid |
«20 Prozent der Leute glauben, Bill Gates wolle ihnen einen Mikrochip einsetzen» (2021) ![]() ![]() | Siehe «20 Prozent der Leute glauben, Bill Gates wolle ihnen einen Mikrochip einsetzen» (2021) ![]() ![]() |
Marc Farina |
Medienbildung in der Primarschule (2014) ![]() | Siehe Medienbildung in der Primarschule (2014) ![]() |
Daan Farjon |
Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 (2018) ![]() ![]() | Siehe Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 (2018) ![]() ![]() |
Daniel Farkas |
Choosing group projects for advanced systems courses (1988) ![]() ![]() | |
George Farkas |
Digital Writing and Diversity (2013) ![]() ![]() | Siehe Digital Writing and Diversity (2013) ![]() ![]() |
Gabriele Farke |
Gefangen im Netz? (2011) ![]() | Siehe Gefangen im Netz? (2011) ![]() |
Sean Farley |
A methodology for analyzing the temporal evolution of novice programs based on semantic components (2006) ![]() ![]() | Siehe A methodology for analyzing the temporal evolution of novice programs based on semantic components (2006) ![]() ![]() |
Elisabeth Farmer |
Ein Leuchtturmprojekt verändert die Kultur der Lehre (2012) ![]() | Siehe Ein Leuchtturmprojekt verändert die Kultur der Lehre (2012) ![]() |
James Farmer |
Blogs @ anywhere (2005) ![]() ![]() | Siehe Blogs @ anywhere (2005) ![]() ![]() |
Johannes Farmer |
Kooperatives Lernen in Organisationen (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) CSCL in der betrieblichen Weiterbildung (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) | |
Tommy Färnqvist |
Supporting Active Learning by Introducing an Interactive Teaching Tool in a Data Structures and Algorithms Course (2016) ![]() ![]() | |
Muddassar Farooq |
A Role-Based Adaptive CSCL Environment for Intensive Hands-on Teaching and Learning under Rigid Time Constraints (2003) ![]() ![]() | Siehe A Role-Based Adaptive CSCL Environment for Intensive Hands-on Teaching and Learning under Rigid Time Constraints (2003) ![]() ![]() |
Saad Farooq |
Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015) ![]() ![]() | Siehe Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015) ![]() ![]() |
Umer Farooq |
Patterns as a paradigm for theory in community-based learning (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) | |
Graham Farr |
Computer History on the Move (2016) ![]() ![]() | |
J. C. Farrar |
What Machines Can and Cannot Do (1972) ![]() ![]() | Siehe What Machines Can and Cannot Do (1972) ![]() ![]() |
Kate Farrell |
Interdisciplinary Data Education (2019) ![]() ![]() A Flexible School and College Level Qualification in Data Science (2023) ![]() ![]() |
|
Lesley Farrell |
Educating the Global Workforce (2007) ![]() | Siehe Educating the Global Workforce (2007) ![]() |
Amy Voss Farris |
Programming in K-12 Science Classrooms (2015) ![]() ![]() | Siehe Programming in K-12 Science Classrooms (2015) ![]() ![]() |
Veronica Farshchian |
Professional Development for In-Service Teachers of Programming (2021) ![]() ![]() | Siehe Professional Development for In-Service Teachers of Programming (2021) ![]() ![]() |
Daniel Fasnacht |
Hype oder Hilfe? (2023) ![]() ![]() Komplexe IT-Projekte ganzheitlich führen (2002) | |
Wilma Fasola |
KI sagt, wir Menschen meinen.. (2023) ![]() | Siehe KI sagt, wir Menschen meinen.. (2023) ![]() |
Tina Fassbind |
Eltern sind in Echtzeit mit dabei (2019) ![]() ![]() | Siehe Eltern sind in Echtzeit mit dabei (2019) ![]() ![]() |
Uwe Faßhauer |
Kompetenzentwicklung in Computerspielen am Beispiel von WoW (2012) ![]() ![]() | Siehe Kompetenzentwicklung in Computerspielen am Beispiel von WoW (2012) ![]() ![]() |
Manfred Faßler |
Dissipatives Wissen (2011) ![]() ![]() Globale Netzwerke, Plattform-Kapitale und Überlegungen zu multiplen Demokratien (2019) ![]() ![]() Universität - Next Generation (2011) ![]() ![]() Denken, Archive, Netzwerke (2014) ![]() | |
Lukas Fässler |
An Open Learning Analytics Systems Ensuring Students’ Privacy (2018) ![]() ![]() | Siehe An Open Learning Analytics Systems Ensuring Students’ Privacy (2018) ![]() ![]() |
Lukas Emanuel Fässler | Siehe Lukas Emanuel Fässler | Siehe Lukas Emanuel Fässler |
Razieh Fathi |
Map-based Algorithm Visualization with METAL Highway Data (2018) ![]() ![]() | |
Ahmad Fatoum |
Toolchain zur ANSI-C Programmierung des Lego Mindstorms EV3 in der Hochschullehre (2016) ![]() ![]() | |
Gerhard Fatzer |
Supervision, Teamentwicklung und Organisationsentwicklung als Mittel der Lehrerfortbildung (1993) ![]() ![]() Schulentwicklung als Organisationsentwicklung (1993) ![]() ![]() | |
Dorothy Faulkner |
Subjects, Objects or Participants? (2000) ![]() | |
Xristine Faulkner |
Integration of usability issues within initial software development education. (It's all about the user dummy!) (1999) ![]() ![]() | |
Peter Faulstich |
Lernwiderstand - Lernumgebungen - Lernberatung (2005) Verteidigung von Bildung gegen die Gebildeten unter ihren Verächtern (2002) (erschienen in Literatur- und Forschungsreport Weiterbildung Nr. 49) | |
Werner Faulstich |
Medienwissenschaft (2004) | Siehe Medienwissenschaft (2004) |
Hannelore Faulstich-Wieland |
«Computerbildung» in der Schule (1990) ![]() ![]() Informations- und kommunikationstechnische Grundbildung in Hessen Mädchenbildung und neue Technologien. (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf) | |
Daniel Faust |
Arbeitsprozessorientiertes E-Learning mit Methoden und Werkzeugen des prozessorientierten Wissensmanagement (2003) ![]() ![]() Kooperative Wissenserzeugung im Arbeitsprozess Lernender (2004) ![]() ![]() Quality check with DokuWiki for instant user feedback (2010) (erschienen in WikiSym 2010) |
|
Gabriele Faust |
Individualentwicklung und Sozialerziehung (2014) ![]() Eingangsvoraussetzungen von Grundschullehramtsstudierenden in Bamberg (2006) ![]() ![]() | |
Katherine Faust |
Social Network Analysis (1994) ![]() | Siehe Social Network Analysis (1994) ![]() |
Benjamin Fauth |
Gestaltung und Evaluation von webbasierten Lehrkräftefortbildungen (2023) ![]() ![]() | Siehe Gestaltung und Evaluation von webbasierten Lehrkräftefortbildungen (2023) ![]() ![]() |
Fern Faux |
Learning with handheld technologies (2006) ![]() | Siehe Learning with handheld technologies (2006) ![]() |
Jérôme Favaretto |
Entwicklung für und durch die Bildung (2020) ![]() | Siehe Entwicklung für und durch die Bildung (2020) ![]() |
Angela J. Fawcet |
Spelling Remediation for Dyslexic Children Using the Selfspell Programs (1992) ![]() ![]() | |
Julia Fay |
Arts Coding for Social Good (2017) ![]() ![]() What We Say vs. What They Do (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) | |
C. Fay Cover |
ACM guidelines for associate and certificate level programs in computer information technology (1999) ![]() ![]() | |
Yvon Feaster |
A technology-assisted scavenger hunt for introducing K-12 students to sensor networks (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) STEM and ICT instructional worlds (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Teaching CS unplugged in the high school (with limited success) (2011) ![]() | |
Liza Featherstone |
The Scariest Part About Artificial Intelligence (2024) ![]() ![]() | Siehe The Scariest Part About Artificial Intelligence (2024) ![]() ![]() |
Sally Featherstone |
Learning to Learn (2014) ![]() | Siehe Learning to Learn (2014) ![]() |
Marlena Fecho | ||
Nubia Alejandra Fecht |
Analysis of Computer Science Education in Venezuela Using the Darmstadt Model (2014) ![]() ![]() | Siehe Analysis of Computer Science Education in Venezuela Using the Darmstadt Model (2014) ![]() ![]() |
Steve Federow |
De-Constructing Science 2.0 (2012) ![]() | Siehe De-Constructing Science 2.0 (2012) ![]() |
Stephen Fedtke |
Erfolgreich publizieren im Zeitalter des E-Books (2012) ![]() | Siehe Erfolgreich publizieren im Zeitalter des E-Books (2012) ![]() |
Samuel B. Fee |
Teaching computer science through problems, not solutions (2010) ![]() ![]() | |
Eliot Feenstra |
A multimodal approach to coding discourse (2011) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6) | |
Andreas Fehlmann |
ICT in Sonderschulen (2006) (erschienen in Zeitschrift für Heilpädagogik 4/06) Der Computer als Werkzeug im täglichen Unterricht (2005) ![]() Schulportrait: Sekundarschule Vuillonnex, Genf (2010) ![]() Schulportrait: Cycle d'orientation de la Gradelle (2010) ![]() Schulportrait: Oberstufe Jolimont, Fribourg (2010) ![]() One Lernstick to One Schulkind (2011) ![]() ![]() Schulportrait: Collège Saint-Michel, Fribourg (2010) ![]() | |
Hauke Fehr |
Let’s code Scratch! (2019) | Siehe Let’s code Scratch! (2019) |
Jacqueline Fehr |
Schule mit Zukunft (2009) | Siehe Schule mit Zukunft (2009) |
Johannes Fehr |
Schreiben am Netz (2003) ![]() | Siehe Schreiben am Netz (2003) ![]() |
Theo Fehr |
Big Five (2006) (erschienen in Persönlichkeitsmodelle und Persönlichkeitstests) | |
Wolfgang Fehr |
Computerspiele (2003) Handbuch Medien: Computerspiele (1997) |
|
Heather Fehring |
Multiple Literacies in the ICT Age (2009) ![]() ![]() | |
Justin Fehrling |
Bayesregel (2019) ![]() ![]() | Siehe Bayesregel (2019) ![]() ![]() |
Raphael Fehrmann |
Professionelle digitale Kompetenz bei Lehramtsstudierenden fördern! (2024) ![]() ![]() Digitalisierungen in Schule und Bildung als gesamtgesellschaftliche Herausforderung (2022) ![]() Wie schätzen Lehramtsstudierende ihre professionelle digitale Kompetenz ein? (2023) ![]() ![]() Computational Thinking vermitteln (2023) ![]() ![]() | |
Zongming Fei |
Isn't it time you had an emulab? (2008) ![]() ![]() | |
Thomas Feibel | Siehe Thomas Feibel | Siehe Thomas Feibel |
Romana Feichtinger |
Evaluierung von Open Source Lernmanagementsystemen in Bezug auf eine barrierefreie Benutzerschnittstelle (2009) Kollaboratives Forschen und Lernen mit dem Web 2.0 zur Senkung der Dropout-Rate (2010) ![]() ![]() | |
Alexia Feier |
The Impact of Guidance and Feedback in Game-Based Computational Thinking Environments (2021) ![]() ![]() | Siehe The Impact of Guidance and Feedback in Game-Based Computational Thinking Environments (2021) ![]() ![]() |
Sabine Feierabend | Siehe Sabine Feierabend | Siehe Sabine Feierabend |
Bernd Feige |
Kompetenzerwerb im Sachunterricht fördern und erfassen (2007) ![]() ![]() | Siehe Kompetenzerwerb im Sachunterricht fördern und erfassen (2007) ![]() ![]() |
Marc Feige | Siehe Marc Feige | Siehe Marc Feige |
Edward Feigenbaum |
Computers and Thought (1963) | Siehe Computers and Thought (1963) |
W. H. J. Feijen |
Methodik des Programmierens (1984) ![]() | Siehe Methodik des Programmierens (1984) ![]() |
Christine Feil | Siehe Christine Feil | Siehe Christine Feil |
Thomas Feilhauer |
Grid computing at the undergraduate level (2008) ![]() ![]() | |
Dave Feinberg |
A visual object-oriented programming environment (2007) ![]() ![]() Nifty assignments (2011) ![]() ![]() Nifty Assignments (2017) ![]() ![]() A simple and affordable TTL processor for the classroom (2007) ![]() ![]() Teaching simplified network protocols (2010) ![]() ![]() | |
Andreas Feindt |
Lernen, über den eigenen Unterricht zu reden (2007) Aktions-, Handlungs- und Praxisforschung (2021) ![]() ![]() | |
David L. Feinstein |
Status of information systems accreditation (2001) ![]() ![]() I.S. '97 (panel) (1997) ![]() ![]() Proposed joint ACM/DPMA/AIS undergraduate information systems degree curriculum model (abstract) (1995) ![]() ![]() | |
Michael Feiten |
Digitalisierung und Digitalität (2024) ![]() | Siehe Digitalisierung und Digitalität (2024) ![]() |
Alan David Fekete |
Problem-Based Learning for Foundation Computer Science Courses (2000) ![]() ![]() Designing closed laboratories for a computer science course (1996) ![]() ![]() Teaching data structures with multiple collection class libraries (2002) ![]() ![]() Design of a major in software development (2002) ![]() ![]() Teaching students to develop thread-safe java classes (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 10.02.2025
(c) beat.doebe.li 1996-2025 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)