A Role-Based Adaptive CSCL Environment for Intensive Hands-on Teaching and Learning under Rigid Time ConstraintsHorst F. Wedde, Frank Thorsten Breuer, Muddassar Farooq
Zu finden in: Informatics and the Digital Society (Seite 241 bis 250), 2003
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Januar 2025.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Computer-supported Collaborative Learning (CSCL) is a widely accepted group-teaching and learning methodology. It focuses on communication and collaboration aspects among learning entities, between instructors and students. The contribution of this paper is twofold. Firstly we introduce a novel, role-based concept of collaborative learning where both instructors and students/student groups operate in combined teaching and learning activities while acting mainly autonomously. Secondly the beneficial learning effect of these methods (for students and instructors) is greatly enhanced by our new approach of reducing the course material to the essential underlying problems. In addition we shape the multimedia-based CSCL methodology according to the nature and character of the problem world of the course subject area. We apply our method to a classical area of computer operating systems (storage management) illustrated by the example of the famous ‘Dining Philosophers’ Problem’. The benefits of our approach are of particular use for senior-level undergraduate courses, for Life-Long Learning or for Distance Teaching and Learning programmes. In many of these areas intensive hands-on experience and competence has to be achieved under rigid time or learning environment constraints. In traditional classroom teaching these constraints would typically only allow for a superficial acquaintance with the subject areas.
Von Horst F. Wedde, Frank Thorsten Breuer, Muddassar Farooq im Buch Informatics and the Digital Society (2003) im Text A Role-Based Adaptive CSCL Environment for Intensive Hands-on Teaching and Learning under Rigid Time Constraints Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Role-Based Adaptive CSCL Environment for Intensive Hands-on Teaching and Learning under Rigid Time Constraints: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1387 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.