Learning to Learn |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This book will help you to understand what works for the growing brain, and (even more important) what doesn't! It is more and more evident that HOW children learn is much more important then WHAT they learn. Babies are born with a drive to learn, but as babies become children this drive can falter. What are the keys to keeping the momentum going, so children are ready for each stage of their childhood as they reach it? We can influence the quality of learning, without buying specialist DVDs, choosing expensive toys or becoming a 'helicopter adult" hovering over children and controlling everything they do. Busy parents and practitioners can make sure that the times they have with children are both enjoyable in the present and useful in the future. This book introduces you to some of the things that affect children's learning, explains these in readable terms, and gives you simple ways of making sure that children get the best start in their lifelong learning journey.
Von Klappentext im Buch Learning to Learn (2014) Dieses Buch erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Hormone beeinflussen das Verhalten |
Begriffe KB IB clear | Elternparents , Hormon , Kinderchildren , Lebenslanges Lernenlifelong learning , Lernen zu Lernenlearning to learn , Oxytocin , Serotonin , survival of the fittestsurvival of the fittest , Zukunftfuture |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Acetylcholin, Dopamin, LehrerIn, Noradrenalin, Schule |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.