Professional Development for In-Service Teachers of ProgrammingEvaluation of a University-Level Program
Majid Rouhani, Miriam Lillebo, Veronica Farshchian, Monica Divitini
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 123 bis 134), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Professional Development (PD) organizations provide training programs for computer science teachers through teacher PD. Programming as part of a teacher’s PD has grown in importance in K-12 education. As a result, an increasing number of teachers, often without sufficient training, are teaching programming in their schools. It’s challenging to learn to program, and it’s even more challenging to teach it. Teachers must be able to program and teach programming, which is usually done in the context of multiple disciplines. In this study, we take a closer look at a teacher’s perspective on teachers’ PD in programming. We focus on the PD program offered by our university, composed of two courses over one academic year, and define the following research questions: Which strengths and weaknesses of the PD program provided are suited for in-service teachers when learning to program? Learning programming takes time. How could this long learning process be supported? This is an interview study of sixteen in-service teachers who joined the program. The main findings seem to be that teachers are comfortable with how the program is set up. They prefer flexible courses so that they can adapt the implementation with their regular teaching. They also emphasize the need for a continuous learning process and a community of practice (CoP) to continue developing. The main contribution of this study is the evaluation of the PD program at the university.
Von Majid Rouhani, Miriam Lillebo, Veronica Farshchian, Monica Divitini im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text Professional Development for In-Service Teachers of Programming Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Erik Barendsen , Christos Chytas | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Lernenlearning , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Professional Development for In-Service Teachers of Programming: Evaluation of a University-Level Program: Artikel als Volltext @ Springer (: , 183 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.