Experience: Learner Analytics Data Quality for an eTextbook System |
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Konkrete Beispiele der syntaktischen und semantischen Herausforderungen beim Versuch, learning analytics zu implementieren.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 01.03.2018We present lessons learned related to data collection and analysis from 5 years of experience with the eTextbook system OpenDSA. The use of such cyberlearning systems is expanding rapidly in both formal and informal educational settings. Although the precise issues related to any such project are idiosyncratic based on the data collection technology and goals of the project, certain types of data collection problems will be common. We begin by describing the nature of the data transmitted between the student’s client machine and the database server, and our initial database schema for storing interaction log data. We describe many problems that we encountered, with the nature of the problems categorized as syntactic-level data collection issues, issues with relating events to users, or issues with tracking users over time. Relating events to users and tracking the time spent on tasks are both prerequisites to converting syntactic-level interaction streams to semantic-level behavior needed for higher-order analysis of the data. Finally, we describe changes made to our database schema that helped to resolve many of the issues that we had encountered. These changes help advance our ultimate goal of encouraging a change from ineffective learning behavior by students to more productive behavior.
Von Kyu Han Koh, Eric Fouh, Mohammed F. Farghally, Hossameldin Shahin, Clifford A. Shaffer im Text Experience: Learner Analytics Data Quality for an eTextbook System Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Datenqualitätdata quality , Informatikcomputer science , Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System , learning analyticslearning analytics , Lernenlearning |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Experience: Learner Analytics Data Quality for an eTextbook System: Artikel als Volltext (: , 302 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.