Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Omar Boucelma |
Data and Application Integration in Learning Content Management Systems (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Durell Bouchard |
Unexpected Tokens (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Matthew Bouchard |
Multidisciplinary students and instructors (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Nicolas Bouckaert |
The Use of Communities in a Virtual Learning Environment (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |
David Boud |
Feedback Models for Learning, Teaching and Performance (2014)
| Siehe Feedback Models for Learning, Teaching and Performance (2014)
|
Jere Boudelle |
Using AppVis to Build Data-rich Apps with MIT App Inventor (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Farinaz D. Boudreaux |
Algorthmic pradigms (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
| |
Lamine Bougueroua |
IA-Regional-Radio (2009)
| Siehe IA-Regional-Radio (2009)
|
Khouloud Boukadi |
On the Use of Social Networks in Web Services (2009)
| Siehe On the Use of Social Networks in Web Services (2009)
|
Rachel Boulay |
Responding to Depleted Budgets through Forging New Partnerships (2009) (erschienen in Research Highlights in Technology and Teacher Education 2009)
| |
Danielle Boulden |
A block-based modeling curriculum for teaching middle grade science students about Covid-19 (2020)
Infusing computational thinking into middle grade science classrooms (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.) Use, Modify, Create (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) From 'Use' to 'Choose' (2019)
| |
Marie-Michèle Boulet |
Educational Knowledge Based System Design Using a Diagnostic Approach (1989) (erschienen in ICCAL '89) Distance learning of the management of software projects (1997) (erschienen in ITiCSE 1997)
| |
Dominique Boullier |
DÉCODAGE C1 (2020)
DÉCODAGE C2 (2023)
| |
Dolly Bounajim |
Use, Modify, Create (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Ricarda B. Bouncken |
Gegenwart und Zukunft der Computer- und Videospielindustrie in Deutschland (2006)
| Siehe Gegenwart und Zukunft der Computer- und Videospielindustrie in Deutschland (2006)
|
Alexandra Bounia |
Digital Applications in Museums (2014)
| Siehe Digital Applications in Museums (2014)
|
C. Bouras |
An Integrated Architecture for Supporting Vocational Training (2008) (erschienen in Architecture Solutions for E-Learning Systems)
| |
Jacqueline Bourdeau |
Ontological Support for a Theory-Eclectic Approach to Instructional and Learning Design (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Pierre Bourdieu |
Leçon sur la leçon (1985)
Ökonomisches Kapital, kulturelles Kapital, soziales Kapital (1983)
| |
Bruno Bouret |
At Last! A Computer Aid for the Teaching of Electronics Which Answers All the Nagging Questions About Capacitors (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
Anu G. Bourgeois |
Performance Impact of Computer Science Course Load and Transfer Status (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Charles Bourgeois |
The beliefs of high school preservice teachers about their role in the development of students' digital competence. (2018)
| Siehe The beliefs of high school preservice teachers about their role in the development of students' digital competence. (2018)
|
Marc Bourgeois |
Marc Bourgeois: «Kein Politikbereich ist so unehrlich wie die Bildungspolitik» (2022)
Keine Subventionierung der persönlichen Work-Life-Balance (2022)
| |
Yasmine Bourgeois |
In der Volksschule hat das Volk immer weniger zu melden (2021)
Meinungs- statt Medienvielfalt: Warum ich vor mehr als dreissig Jahren meine Abonnements für die NZZ und den Tages-Anzeiger gekündigt habe (2023)
| |
John Bourhis |
Is the Pencil Mightier than the Keyboard? (2020)
| Siehe Is the Pencil Mightier than the Keyboard? (2020)
|
Mohamed Bourimi |
Endbenutzer-gesteuerte Gruppenbildung in gemeinsamen Lernräumen (2004)
CURE - Eine Umgebung für selbstorganisiertes Gruppenlernen (2004) (erschienen in i-com 2/2004) Unterstützung für das 2-Ebenen-Tailoring bei CSCL (2003) (erschienen in DeLFI 2003)
| |
Lyle E. Bourne |
Learning to think by learning LOGO (1983)
| Siehe Learning to think by learning LOGO (1983)
|
Jonas Boustedt |
Siehe Jonas Boustedt |
Siehe Jonas Boustedt |
Matthew R. Boutell |
Choosing Face-to-face or Video-based Instruction in a Mobile App Development Course (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Challenging the advanced first-year student's learning process through student presentations (2007)
| |
Yves Bouton |
Mind Mapping, ein Instrument zum Visualisierung und Reflexion von Schreibprozessen beim Verfassen eines literarischen Kommentars (2014)
| Siehe Mind Mapping, ein Instrument zum Visualisierung und Reflexion von Schreibprozessen beim Verfassen eines literarischen Kommentars (2014)
|
Myriam Bouverat |
Medienkompetenz im Schulalltag (2014)
| Siehe Medienkompetenz im Schulalltag (2014)
|
Dennis J. Bouvier |
Commonsense computing (episode 3) (2007)
Common sense computing (episode 4) (2008) (erschienen in Computer Science Education 2/2008) Pilot study (2003) (erschienen in SIGCSE 2003) Commonsense computing (episode 5) (2009)
Commonsense computing (episode 6) (2010)
Unexpected Tokens (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Eric Bouwers |
A Collaborative Approach to Teaching Software Architecture (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Amel Bouzeghoub |
A Situation-Based Delivery of Learning Resources in Pervasive Learning (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Tony Bove |
iPad Application Development For Dummies (2011)
| Siehe iPad Application Development For Dummies (2011)
|
Klaus Bovermann |
Künstliche Intelligenz und maschinelles Lernen im Informatikunterricht der Sek. I mit Jupyter Notebooks und Python am Beispiel von Entscheidungsbäumen und künstlichen neuronalen Netzen (2021) (erschienen in Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen)
| |
Philipp Bovermann |
Lieber die Zukunft retten als die Armen von heute (2023)
Der Aufstieg des Maschinendenkers (2023)
Der KI-Visionär hat einen Notknopf (2023)
«Mein Körper ist nicht das Intimste» (2020)
Der Traum der Social Media ist vorbei (2022)
| |
Nathaniel Bowditch |
A Tablet-Based Math Tutor for Beginning Algebra (2016)
| Siehe A Tablet-Based Math Tutor for Beginning Algebra (2016)
|
Matthew Bowen |
Speed Estimation Using Computer Vision (2015)
| |
Matt Bower |
The impact of virtual classroom laboratories in CSE (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces (2023)
Continual and explicit comparison to promote proactive facilitation during second computer language learning (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Independent, synchronous and asynchronous an analysis of approaches to online concept formation (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) Discourse analysis of teaching computing online (2009) (erschienen in Computer Science Education 2/2009) Online Computer Science Education in Australasia (2007) (erschienen in Computer Science Education 3/2007) The «instructed-teacher» (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) A taxonomy of task types in computing (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Matthew Bower |
Using the SCORE software package to analyse novice computer graphics programming (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Chris Bowerman |
Adaptive navigation for mobile devices (2004) (erschienen in learning with mobile devices)
| |
C.A Bowers |
The False Promises of the Digital Revolution (2014)
| Siehe The False Promises of the Digital Revolution (2014)
|
Adrian Bowles |
Cognitive Computing and Big Data Analytics (2015)
| Siehe Cognitive Computing and Big Data Analytics (2015)
|
Michael H. Bowling |
Multidisciplinary students and instructors (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Nicholas A. Bowman |
How Prior Programming Experience Affects Students' Pair Programming Experiences and Outcomes (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) A Large-Scale Experimental Study of Gender and Pair Composition in Pair Programming (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Samuel R. Bowman |
What do NLP researchers believe? (2022)
| Siehe What do NLP researchers believe? (2022)
|
James F. Bowring |
A new paradigm for programming competitions (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) An undergraduate degree in data science (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Jim Bowring |
Should Your College Computer Science Program Partner with a Coding Boot Camp? (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Kevin W. Bowyer |
Future faculty development seminar in ethics, social impact and alternative teaching strategies (seminar session) (2000) (erschienen in SIGCSE 2000) Open source software (2002) (erschienen in SIGCSE 2002) Video resources for use in teaching ethics and computing (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
Samantha Bowyer |
Children’s Text Messaging and Traditional Literacy (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
George E. P. Box |
Science and Statistics (1976)
| Siehe Science and Statistics (1976)
|
Ilona Box |
Toward an understanding of the variation in approaches to analysis and design (2009) (erschienen in Computer Science Education 2/2009)
| |
Emmerich Boxhofer |
Kompetenzorientiertes Lernen mit digitalen Medien (2017)
| |
Oliver Boxler |
School Goes Internet
| |