Digital Applications in MuseumsAn Analysis from a Museum Education Perspective
Niki Nikonanou, Alexandra Bounia
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 179 bis 194), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter discusses digital applications for museum education. It presents a qualitative evaluation study that was carried out on digital applications created/produced by Greek museums and other cultural institutions during the past few years. The study was based on contemporary theoretical approaches in the field of museum education and aimed to explore the extent to which these approaches are taken into account when designing a digital application for museum education use. The research highlighted the fact that there is a growing interest in developing ICT applications on the part of the museums, but also that there are many possibilities regarding interactivity, active involvement, collaboration and creative expression that are still open for consideration and exploitation by cultural institutions.
Von Niki Nikonanou, Alexandra Bounia im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Digital Applications in Museums Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Interaktivitätinteractivity , Museumexhibition |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Digital Applications in Museums: An Analysis from a Museum Education Perspective: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 216 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.