Developing Teaching Materials on Artificial Intelligence by Using a Simulation Game (Work in Progress) Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
Issues on Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) are topics which are commonly discussed in public, science and politics. However, these important topics are hardly relevant in school up to now -- moreover, also teachers for computer science often have only little reliable knowledge about AI and its social impact on our future. For this reason, we develop and test teaching materials for the "Science Year AI" that contain not only aspects of computer science, but also social and ethical aspects. The teaching materials are designed in such a way that they can be used across disciplines and even by teachers of other subjects. In this paper, we introduce the simulation game for understanding machine learning that forms the core of the material.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Paul E. Anderson , Rolf Biehler , James F. Bowring , Lea Budde , Daniel Frischemeier , Andreas Grillenberger , Birte Heinemann , Renée McCauley , Simone Opel , Susanne Podworny , George Pothering , Ralf Romeike , Carsten Schulte , Christopher W. Starr , Thomas Wassong | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , LehrerInteacher , Lernenlearning , machine learning , Schuleschool , Simulation | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Intelligenz, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Developing Teaching Materials on Artificial Intelligence by Using a Simulation Game (Work in Progress): Artikel als Volltext (: , 1814 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.