Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Commonsense computing (episode 5)

algorithm efficiency and balloon testing
Robert McCartney, Dennis J. Bouvier, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Kate Sanders, Beth Simon, Tammy VanDeGrift
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 51 bis 62), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper investigates what students understand about algorithm efficiency before receiving any formal instruction on the topic. We gave students a challenging search problem and two solutions, then asked them to identify the more efficient solution and to justify their choice. Many students did not use the standard worst-case analysis of algorithms; rather they chose other metrics, including average-case, better for more cases, better in all cases, one algorithm being more correct, and better for real-world scenarios. Students were much more likely to choose the correct algorithm when they were asked to trace the algorithms on specific examples; this was true even if they traced the algorithms incorrectly.

Von Robert McCartney, Dennis J. Bouvier, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Kate Sanders, Beth Simon, Tammy VanDeGrift im Konferenz-Band ICER 2009 im Text Commonsense computing (episode 5) (2009)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Commonsense computing (episode 5): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 390 kByte; WWW: Link OK 2020-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.