Commonsense computing (episode 5)algorithm efficiency and balloon testing
Robert McCartney, Dennis J. Bouvier, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Kate Sanders, Beth Simon, Tammy VanDeGrift
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 51 bis 62), 2009
|
|
Zusammenfassungen
This paper investigates what students understand about algorithm efficiency before receiving any formal instruction on the topic. We gave students a challenging search problem and two solutions, then asked them to identify the more efficient solution and to justify their choice. Many students did not use the standard worst-case analysis of algorithms; rather they chose other metrics, including average-case, better for more cases, better in all cases, one algorithm being more correct, and better for real-world scenarios. Students were much more likely to choose the correct algorithm when they were asked to trace the algorithms on specific examples; this was true even if they traced the algorithms incorrectly.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Koli Calling 2010 - 10th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling '10, Koli, Finland, October 28-31, 2010 (Carsten Schulte, Jarkko Suhonen) (2010)
- Commonsense computing (episode 6) - logic is harder than pie (Tammy VanDeGrift, Dennis J. Bouvier, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Robert McCartney, Beth Simon) (2010)
- Entwicklung und Validierung eines Instruments zur Messung des Wissens über Fehlvorstellungen in der Informatik (Laura Ohrndorf) (2016)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Commonsense computing (episode 5): Fulltext at the ACM Digital Library (: , 390 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.