The beliefs of high school preservice teachers about their role in the development of students' digital competence.Jean Gabin Ntebutse, Charles Bourgeois, Amanda Lopez
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
![]() |

Zusammenfassungen
Starting from a controversy about the digital competence of digital natives, this exploratory qualitative study examines the beliefs of high school preservice teachers with regard to their future role in developing that digital competence. Interviews were conducted with 36 participants from three Quebec universities and data were analyzed with a thematic analysis. The results reveal that preservice teachers are aware of their responsibility to develop digital competence of students in its triple technological, cognitive and ethical dimension. Although they are optimistic that they will succeed in this mission, they consider that the university training received did not sufficiently prepare them to take on this responsibility. This study can inspire education institutions on the changes to be made in the training programs of preservice teachers in the field of digital competence.
Von Jean Gabin Ntebutse, Charles Bourgeois, Amanda Lopez im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text The beliefs of high school preservice teachers about their role in the development of students' digital competence.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Peggy A. Ertmer , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Marc Prensky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, Digital NativesDigital Natives
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Digital Immigrants, Eltern, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.