Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
| Hille van der Kaa |
Journalist versus news consumer (2014)
| Siehe Journalist versus news consumer (2014)
|
| D. Kaack |
MILES/SMP, MILES/SIB, and MILES/TAPIS (1990) (erschienen in ICCAL '90)
| |
| Heidi Kaarto |
Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment (2022)
| Siehe Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment (2022)
|
| Jens Kaasbøll |
Comprehensive Object-Oriented Learning - An Introduction (2003) (erschienen in Computer Science Education 4/2003)
| |
| Volker Kaatz |
Studi.UP (2012)
| Siehe Studi.UP (2012)
|
| Özge Kabakcı |
Generative AI without guardrails can harm learning (2025)
Generative AI Can Harm Learning (2024)
| |
| Filiz Kabapinar |
What Makes Concept Cartoons More Effective? (2009)
| Siehe What Makes Concept Cartoons More Effective? (2009)
|
| Martina Kabátová |
Categorization of Pictures in Tasks of the Bebras Contest (2013)
| Siehe Categorization of Pictures in Tasks of the Bebras Contest (2013)
|
| Günther Käberich |
Überlegungen zu einer standardisierten und wartungsarmen IT-Struktur für hessische Schulen (2001)
Beispiele Didaktischer Software als Hilfe für die Grundbildung Informatik in der Sekundarstufe I. (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf) Pädagogische Anforderungen an ein Netzwerk in der Schule (2005)
Nicht ohne meine Daten (2002) (erschienen in Professionalität stärken) Welche Netze brauchen Schulen? (2009)
| |
| Sonja Kabicher |
The student view on online peer reviews (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Towards an Active Curriculum for Computer Science (2008)
| |
| Volkmar Kabisch |
Lauschangriff auf europäische Politiker (2021)
| Siehe Lauschangriff auf europäische Politiker (2021)
|
| Stefan Kablowski |
Problem-Specific Visual Feedback in Discrete Modelling (2024)
| Siehe Problem-Specific Visual Feedback in Discrete Modelling (2024)
|
| Katerina Kacerovská |
Eight-Year-Olds' Conceptions of Computer Viruses (2019)
| Siehe Eight-Year-Olds' Conceptions of Computer Viruses (2019)
|
| Rachel R. Kachchaf |
New enactments of mentoring and activism (2014)
| Siehe New enactments of mentoring and activism (2014)
|
| Gary Kacmarcik |
Introducing computer programming via gameboy advance homebrew (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
| Lisa C. Kaczmarczyk |
A technical writing class for computer science majors (2003) (erschienen in SIGCSE 2003) Identifying effective pedagogical practices for commenting computer source code (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Selecting open source software projects to teach software engineering (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Subverting the fundamentals sequence (2007) Proof by incomplete enumeration and other logical misconceptions (2008)
Challenging the advanced first-year student's learning process through student presentations (2007)
Learning style models and computer science education (panel) (1997) (erschienen in SIGCSE 1997) Computer science curriculum 2013 (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Incorporating writing into the CS curriculum (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
| Björn Kaczmarek |
Videoportale im Hochschulkontext - ein Leistungsvergleich (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
| Christian Kaczmarek |
Organisation in einer digitalen Welt (2016)
| Siehe Organisation in einer digitalen Welt (2016)
|
| Joel Kaczmarek |
Die Paten des Internets (2014)
| Siehe Die Paten des Internets (2014)
|
| Oliver Kaczmarek |
Lernen in der digitalen Welt (2019) (erschienen in Informatik für alle)
| |
| Theodore J. Kaczynski |
Technological Slavery (2010)
| Siehe Technological Slavery (2010)
|
| Firoz Kaderali |
Virtuelle Universität (1998) (erschienen in LOG IN 6/1998) Bezahlen in der Virtuellen Universität (2000) (erschienen in Vernetztes Lernen mit digitalen Medien) MPEG-4 - der neue Austauschstandard für Autorensysteme in der Fernlehre der Virtuellen Universität? (2000)
| |
| Djordje M. Kadijevich |
Applying Hybrid Programming in High Schools (2023)
First Programming Course in Business Studies (2021)
| |
| Stefan Kaduk |
Musterbrecher (2009)
| Siehe Musterbrecher (2009)
|
| Vaida Kadyte |
Learning can happen anywhere (2004) (erschienen in learning with mobile devices)
| |
| Nadja Kaeding |
Der Einsatz von Wikis als ein Instrument für Forschung und Lehre (2012)
| Siehe Der Einsatz von Wikis als ein Instrument für Forschung und Lehre (2012)
|
| Roland Kaehlbrandt |
Plastikdeutsch (2009)
| Siehe Plastikdeutsch (2009)
|
| Ted Kaehler |
Back to the Future (1997)
| Siehe Back to the Future (1997)
|
| Rainer Kaenders |
Mit GeoGebra mehr Mathematik verstehen (2011)
Wissenschaftler fordern Moratorium der Digitalisierung in KITAs und Schulen (2023)
| |
| Eduard Kaeser |
Die Stunde der Spinner - Wissenschaft und Freiheit (2021)
Cogitus interruptus (2009)
Chat GPT: Der Roboter schreibt nicht, er schwafelt (2022)
Verliert die Wissenschaft die Theorie? (2023)
Eine Handvoll Trivialitäten (2012)
| |
| Thomas Kaestle |
Kein Museum! (2015) (erschienen in What's next?) Wem gehört die Kunst? (2015) (erschienen in What's next?)
| |
| Yasmin B. Kafai |
Siehe Yasmin B. Kafai |
Siehe Yasmin B. Kafai |
| Franz Kafka |
Der Prozess (1935)
Das Schloss (1935)
| |
| Dennis G. Kafura |
Reconciling the Promise and Pragmatics of Enhancing Computing Pedagogy with Data Science (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Analysis of Collaborative Learning in a Computational Thinking Class (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Misconception-Driven Feedback (2018) (erschienen in ICER 2018) Initial experience with a computational thinking course for computer science students (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Instructional Design + Knowledge Components (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
| Koji Kagawa |
WAPPEN (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
| Kyo Kageura |
Translating the DEMGOL etymological dictionary of Greek Mythology with the BEYTrans wiki (2008)
| Siehe Translating the DEMGOL etymological dictionary of Greek Mythology with the BEYTrans wiki (2008)
|
| Juho Kahila |
Teaching K-12 students about the impact and mechanics of social media (2024) (erschienen in WIPSCE '24) Enhancing Understanding of Data Traces and Profiling Among K-9 Students Through an Interactive Classroom Game (2024) (erschienen in WIPSCE '24)
| |
| Brian Kahin |
Understanding the Digital Economy (2002)
| Siehe Understanding the Digital Economy (2002)
|
| Reinhard Kahl |
Siehe Reinhard Kahl |
Siehe Reinhard Kahl |
| Helge Kahler |
E-Learning in Europe - Learning Europe (2005)
| Siehe E-Learning in Europe - Learning Europe (2005)
|
| Joachim Kahlert |
Siehe Joachim Kahlert |
Siehe Joachim Kahlert |
| Amardeep Kahlon |
Combating the Wide Web of Plagiarism (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) GitHub, Tutors, Relatives, and Friends (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) The Authentic Inclusion and Role of Community Colleges in National Efforts to Broaden Participation in Computing (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
| Cathrin Kahlweit |
«Gewinnt Putin, zerbricht Europa» (2024)
| Siehe «Gewinnt Putin, zerbricht Europa» (2024)
|
| David Kahn |
The Codebreakers
| |
| Ken Kahn |
The Learner's Apprentice (2025)
ToonTalk (1995) Designing Digital Technologies for Layered Learning (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers)
| |
| Patricia Kahn |
Use of Mobile Technology at Montclair State University (2009) (erschienen in Multiplatform E-Learning Systems and Technologies)
| |
| Paul Kahn |
Websites visualisieren (2001)
MAPA: A System for inducing and visualizing hierarchy in websites (1998)
| |
| Daniel Kahneman |
Siehe Daniel Kahneman |
Siehe Daniel Kahneman |
| Julia Kahnert |
Fachliche Nutzung digitaler Medien im Mathematikunterricht der Grundschule (2014)
| Siehe Fachliche Nutzung digitaler Medien im Mathematikunterricht der Grundschule (2014)
|
| Leander Kahney |
Computers In Schools Are A Failure, Says Computer Pioneer Alan Kay (2010)
| Siehe Computers In Schools Are A Failure, Says Computer Pioneer Alan Kay (2010)
|
| Nina Kahnwald |
Informelles Lernen in virtuellen Gemeinschaften (2013)
Informelles Lernen Studierender mit Social Software unterstützen (2016)
Vom Raum in die Cloud: Lehren und Lernen in cMOOCs (2014)
Situative Nutzungsstrategien im 'Sozialen Netz' (2014) (erschienen in Jahrbuch Medienpädagogik 11)
| |
| Georgios Kahrimanis |
Analyzing Collaborative Interactions Across Domains and Settings (2010) (erschienen in Analyzing Interactions in CSCL) Design and Evaluation of Web-based Learning Environments using Information Foraging Models (2008) (erschienen in Architecture Solutions for E-Learning Systems) Is There a Way to e-Bologna? (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Beyond Logging of Fingertip Actions (2007)
| |