/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment

Hungarian and Indian Cases
Zsuzsa Pluhár, Heidi Kaarto, Marika Parviainen, Sonia Garcha, Vipul Shah
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 40 bis 53), 2022 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. A Step Beyond Digital EducationEducation needs to provoke young people to be active participants of modern society and contribute to changing and shaping the world. The international Bebras initiative, with over 70 countries participating, is one of the successful approaches involving school students in solving problems of computer science and deep thinking. In 2021, Finland, Hungary and India, supported by Lithuania, started a research study on solving Bebras tasks integrated into the Finnish virtual learning environment ViLLE using learning analytics. In this paper, we describe the methodology of the research study and two pilots conducted in Hungary and India with 1548 participants in total. A detailed analysis of Hungarian Bebras Challenge run in November 2021 in the ViLLE environment is provided. Results of 33,467 students aged 9–18 are discussed using task difficulty, gender, and time as the underlying variables. Also, a brief overview of feedback from teachers and students on using the ViLLE environment is given. The results from the pilots and from the Hungarian Bebras Challenge show that the ViLLE environment supports the task solving process of the Bebras Challenge and easy adaptive to different languages and task sets.
Von Zsuzsa Pluhár, Heidi Kaarto, Marika Parviainen, Sonia Garcha, Vipul Shah im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lucia Budinská, Isabella Corradini, Valentina Dagiene, Sally Fincher, Dorothee Graswald, Orit Hazzan, Peter Hubwieser, Elena Hubwieser, Eglė Jasute, Tami Lapidot, Michael Lodi, Karolína Mayerová, Enrico Nardelli, Seymour Papert, Noa Ragonis, Anthony V. Robins, Michaela Veselovská, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
GenderGender, IndienIndia, Informatik-Biber, learning analyticslearning analytics, LehrerInteacher, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 1132847115814
2011 local  Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 12, 2, 11, 1, 2, 5, 2, 1, 9, 5, 2, 711737758
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 2, 14, 1, 1, 4, 2, 4, 1, 5, 1, 4, 5341435422
2017 ICER 2017 (Josh Tenenberg, Donald Chinn, Judy Sheard, Lauri Malmi) 10, 4, 13, 2, 9, 6, 1, 3, 7, 4, 3, 8342068534
2017 local web  Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Valentina Dagiene, Arto Hellas) 4, 17, 2, 7, 12, 1, 3, 2, 4, 4, 2, 5141695489
2018 local web  Constructionism 2018 (Valentina Dagiene, Eglė Jasute) 10, 4, 7, 2, 3, 10, 1, 5, 6, 6, 3, 61336407
2019 local  The Cambridge Handbook of Computing Education Research (Sally Fincher, Anthony V. Robins) 4, 15, 1, 4, 7, 1, 3, 1, 8, 3, 3, 11246811520
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 1818521181212
2016 local web  How to Attract the Girls (Peter Hubwieser, Elena Hubwieser, Dorothee Graswald) 10, 3, 8, 1, 3, 1, 1, 1, 8, 1, 4, 68126252
2017 local web  Conceptions and Misconceptions about Computational Thinking among Italian Primary School Teachers (Isabella Corradini, Michael Lodi, Enrico Nardelli) 2, 11, 1, 3, 8, 2, 3, 1, 4, 2, 5, 64166311
2017 local web  Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia (Lucia Budinská, Karolína Mayerová, Michaela Veselovská) 2, 2, 4, 1, 2, 1, 1, 1, 3, 3, 1, 7467118

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.