/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Conceptions and Misconceptions about Computational Thinking among Italian Primary School Teachers

Isabella Corradini, Michael Lodi, Enrico Nardelli
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2017 (Seite 136 bis 144), 2017 secure 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Many advanced countries are recognizing more and more the importance of teaching computing, in some cases even as early as in primary school. "Computational thinking" is the term often used to denote the conceptual core of computer science or "the way a computer scientist thinks", as Wing put it. Such term - given also the lack of a widely accepted definition - has become a "buzzword" meaning different things to different people. We investigated the Italian primary school teachers' conceptions about computational thinking by analyzing the results of a survey (N=972) conducted in the context of "Programma il Futuro" project. Teachers have been asked to provide a definition of computational thinking and to answer three additional related closed-ended questions. The analysis shows that, while almost half of teachers (43.4%) have included in their definitions some fundamental elements of computational thinking, very few (10.8%) have been able to provide an acceptably complete definition. On a more positive note, the majority is aware that computational thinking is not characterized by coding or by the use of information technology.

Von Isabella Corradini, Michael Lodi, Enrico Nardelli im Konferenz-Band ICER 2017 im Text Conceptions and Misconceptions about Computational Thinking among Italian Primary School Teachers (2017)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Peter Denning, Mark Guzdial, D. Midian Kurland, Seymour Papert, Roy Pea, Matti Tedre, Jeannette M. Wing, Pat Yongpradit

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Fehlvorstellungen / misconceptions, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatikcomputer science, LehrerInteacher, notional machine, Programmierenprogramming, Programmierkonzepteprogramming concepts
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local secure web Mindstorms (Seymour Papert) 30, 25, 19, 30, 35, 39, 35, 23, 22, 28, 26, 2723745275373
2015 local secure web Learner-Centered Design of Computing Education (Mark Guzdial) 1, 7, 12, 18, 35, 31, 8, 9, 4, 12, 5, 13910313417
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1984 local secure web On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 4, 4, 4, 3, 10, 7, 9, 5, 6, 15, 10, 829158311
1996 local secure web An Exploration in the Space of Mathematics Educations (Seymour Papert) 2, 4, 4, 7, 17, 3, 2, 6, 5, 11, 5, 76267110
2006 local secure web Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 8, 16, 12, 17, 25, 12, 9, 13, 12, 28, 16, 17922117818
2017 local secure web Misconceptions About Computer Science (Peter Denning, Matti Tedre, Pat Yongpradit) 3, 2, 4, 3, 2, 4, 6, 6, 3, 7, 7, 1023210180
2017 local secure web The Profession of IT (Peter Denning) 1, 6, 2, 1, 4, 3, 4, 6, 4, 6, 5, 7367118

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Conceptions and Misconceptions about Computational Thinking among Italian Primary School Teachers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 798 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-08-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.