Conceptions and Misconceptions about Computational Thinking among Italian Primary School Teachers Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2017 (Seite 136 bis 144), 2017
|
|
Zusammenfassungen
Many advanced countries are recognizing more and more the importance of teaching computing, in some cases even as early as in primary school. "Computational thinking" is the term often used to denote the conceptual core of computer science or "the way a computer scientist thinks", as Wing put it. Such term - given also the lack of a widely accepted definition - has become a "buzzword" meaning different things to different people. We investigated the Italian primary school teachers' conceptions about computational thinking by analyzing the results of a survey (N=972) conducted in the context of "Programma il Futuro" project. Teachers have been asked to provide a definition of computational thinking and to answer three additional related closed-ended questions. The analysis shows that, while almost half of teachers (43.4%) have included in their definitions some fundamental elements of computational thinking, very few (10.8%) have been able to provide an acceptably complete definition. On a more positive note, the majority is aware that computational thinking is not characterized by coding or by the use of information technology.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen bezüglich Schleifen, Fehlvorstellungen bezüglich Variablen, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
6 Erwähnungen
- Unterrichtseinheit Variablenkonzept auf der Sekundarstufe - Misskonzepte und deren Überwindung bei der Entwicklung des Variablenkonzepts auf der Sekundarstufe in Scratch (Christian Rauter) (2019)
- Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2019)
- Informatics Education in School: A Multi-Year Large-Scale Study on Female Participation and Teachers’ Beliefs (Enrico Nardelli, Isabella Corradini)
- Situated Learning with Bebras Tasklets (Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Mattia Monga, Anna Morpurgo, Martina Palazzolo)
- Digitale Bildung im Grundschulalter - Grundsatzfragen zum Primat des Pädagogischen (Mareike Thumel, Rudolf Kammerl, Thomas Irion) (2020)
- Vorerfahrungen, Interessen und Selbstwirksamkeitserwartungen von Grundschullehramtsstudierenden und -lehrkräften bezüglich informatischer Inhalte (Martin Brämer, Daniel Rehfeldt, Caroline Bauer, Hilde Köster) (2020)
- Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education - 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022 (Andreas Bollin, Gerald Futschek) (2022)
- Bebras Challenge in a Learning Analytics Enriched Environment - Hungarian and Indian Cases (Zsuzsa Pluhár, Heidi Kaarto, Marika Parviainen, Sonia Garcha, Vipul Shah)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Conceptions and Misconceptions about Computational Thinking among Italian Primary School Teachers: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 798 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.