/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Situated Learning with Bebras Tasklets

Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Mattia Monga, Anna Morpurgo, Martina Palazzolo
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 225 bis 239), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics A Bebras short task, a tasklet, is designed to provide a source for exploring a computational thinking concept: at the end of the contest it could be used as a starting point to delve deeper into a computing topic. In this paper we report an experience which aims at taking full advantage of the potential of Bebras tasklets. A math teacher asked her pupils to act as Bebras “trainers” for younger mates. The pupils, in pairs, were assigned to design and prepare a tangible game inspired by a Bebras tasklet, devised for the younger pupils to practice. They also had to explain the game to the younger pupils, make them play and support them in solving it. In carrying out this assignment the pupils acting as trainers had to deeply explore the Bebras tasklet and face its computational thinking challenge, and also practiced soft skills as collaborating with peers towards a common goal, adapting language and communicative style to engage with younger mates, devising and designing a tangible object, and planning its creation. The experience proved that using Bebras tasklets as the social and cultural context for situated learning of computational thinking competencies is indeed quite productive.
Von Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Mattia Monga, Anna Morpurgo, Martina Palazzolo im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Situated Learning with Bebras Tasklets

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Annalisa Calcagni , Avi Cohen , Isabella Corradini , Valentina Dagiene , Bruria Haberman , Michael Lodi , Violetta Lonati , Dario Malchiodi , Mattia Monga , Anna Morpurgo , Enrico Nardelli , Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Informatik-Biber , situated learning / situated cognitionsituated learning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 197, 131, 5, 3, 5, 9, 17, 6, 10, 12, 9, 8 186 39 8 2747
2011 ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 7, 9, 2, 4, 5, 4, 9, 1, 8, 12, 9, 8 64 324 8 2971
2015 local web  ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 4, 2, 8, 17, 2, 2, 9, 2, 7, 6, 5, 2 22 159 2 707
2017 ICER 2017 (Josh Tenenberg, Donald Chinn, Judy Sheard, Lauri Malmi) 8, 10, 5, 1, 4, 3, 10, 2, 8, 10, 3, 2 40 205 2 592
2017 local web  Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Valentina Dagiene, Arto Hellas) 4, 2, 5, 17, 3, 4, 13, 3, 4, 5, 3, 3 17 181 3 544
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 The beaver contest (Bruria Haberman, Avi Cohen, Valentina Dagiene) 4 2 0 0
2015 local web  Is Coding the Way to Go? (Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo) 1, 1, 2, 1, 6, 6, 4, 1, 5, 2, 4, 3 2 6 3 191
2017 local web  Conceptions and Misconceptions about Computational Thinking among Italian Primary School Teachers (Isabella Corradini, Michael Lodi, Enrico Nardelli) 4, 2, 5, 6, 8, 1, 2, 4, 2, 2, 4, 4 6 16 4 338
2017 local web  Promoting Computational Thinking Skills: Would You Use this Bebras Task? (Annalisa Calcagni, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo) 1, 2, 3, 8, 8, 3, 6, 4, 1, 3, 1, 4 4 6 4 155

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Situated Learning with Bebras Tasklets: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 2714 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.