Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo
Zu finden in: ISSEP 2015 (Seite 165 bis 174), 2015
Zusammenfassungen
Recently, several actions aimed at introducing informatics concepts to young students have been proposed. Among these, the 'Hour of Code†initiative addresses a wide audience in several countries worldwide, with the goal of giving everyone the opportunity to learn computer science. This paper compares Hour of Code with an alternative, yet similar, approach which we believe is more effective in exposing pupils to the scientific value of the informatics discipline.
Informatics and Computational Thinking - A Teacher Professional Development Proposal Based on Social-Constructivism (Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo)
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.