New enactments of mentoring and activismU.S. women of color in computing education and careers
Apriel K. Hodari, Maria Ong, Lily T. Ko, Rachel R. Kachchaf
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 83 bis 90), 2014
|
|
Zusammenfassungen
In this paper we present themes from our National Science Foundation-funded projects, Beyond the Double Bind: Women of Color in STEM and Computing Beyond the Double Bind: Women of Color in Computing Education and Careers. The findings come from 14 interviews and 85 extant texts about 40 women of color. Our study contributes an analysis of how the intersection of gender and race affects career and education experiences in computing. We ask, What strategies work to enable U.S. women of color to achieve higher levels of advancement in computing education and careers? The findings bring to light new, emergent enactments of support, mentoring, and activism. This research will increase knowledge about success strategies to retain U.S. women of color, a population widely considered an untapped source of talent to fill the country's and the world's scientific workforce needs. The research may also provide other countries with new strategies to explore to retain and promote their underrepresented groups in computing.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | work-life-balance |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
New enactments of mentoring and activism: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 922 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.