Problem-Specific Visual Feedback in Discrete ModellingMaurice Herwig, Norbert Hundeshagen, John Hundhausen, Stefan Kablowski, Martin Lange
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Zusammenfassungen
Discrete modelling as the basis of problem solving is an essential skill for computer scientists, but the correct use of formal languages like propositional logic for such purposes remains a big challenge for undergraduate students. The DiMo tool provides support for the acquisition of formal modelling competencies using propositional logic. We extend the tool by generic capabilities to generate problem-specific feedback to students. This allows them to visualise the result of their modelling attempts in terms of the modelled problem at hand, thus helping students to initiate corresponding learning cycles.
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Problemlösefähigkeit
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