Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Markus Romagna |
Gestaltung von Internet-Präsentationen (2003) (erschienen in LOG IN 122/123/2003)
| |
Norton Trevisan Roman |
Natural language in introductory programming (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) From concrete to abstract? (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Steven Roman |
Access Database Design & Programming (2002)
| Siehe Access Database Design & Programming (2002)
|
Rafael Román Otero |
MiniOS (2015)
| |
Marcos Román-González |
Improvement of Computational Thinking skills through unplugged activities in Upper Secondary Education (2024)
Investigating the Impact of Programming Activities on Computational Thinking and AI Literacy in Spanish Schools (2024) (erschienen in WIPSCE '24) Measuring Computational Thinking
Cognitive Correlates of Computational Thinking (2019)
| |
Anthony Romano |
The pintos instructional operating system kernel (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Carol J. Romanowski |
Data Science Education (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Yuliya Romanyuk |
Der Lernstick in der Schule (2013)
Zur Wirksamkeit des Lernsticks (2011)
| |
Marion Romberg |
E-Learning Geschichte (2007)
| Siehe E-Learning Geschichte (2007)
|
Ralf Romeike |
Siehe Ralf Romeike |
Siehe Ralf Romeike |
Hansjörg Römer |
Einsatz mobiler Geräte im Musikunterricht (2011)
| Siehe Einsatz mobiler Geräte im Musikunterricht (2011)
|
Teofilo Romera |
Towards Community-Driven Development of Educational Materials (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Angie Romero |
Keine Subventionierung der persönlichen Work-Life-Balance (2022)
| Siehe Keine Subventionierung der persönlichen Work-Life-Balance (2022)
|
Cristóbal Romero |
Handbook of Educational Data Mining (2010)
Personalized Links Recommendation Based on Data Mining in Adaptive Educational Hypermedia Systems (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Margarida Romero |
Educational Social Software for Context-Aware Learning (2009)
| Siehe Educational Social Software for Context-Aware Learning (2009)
|
Miguel Romero |
Toward a definition of the competences for global requirements elicitation (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Sergio Romero |
Development of a new MOODLE module for a basic course on computer architecture (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Kai Romhardt |
Siehe Kai Romhardt |
Siehe Kai Romhardt |
Hans-Georg Rommel |
Neue Medien - Herausforderung an Bund und Länder (1984) (erschienen in Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung)
| |
Heinrich Rommelfanger |
Taschenbuch der Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik
| |
Brigitte Römmer-Nossek |
Strukturierte Qualitätsentwicklung mediengestützter Bachelorstudien an einer Großuniversität (2011)
Kognitionswissenschaft - Ihre Perspektive auf Lernen und Lehren mit Technologien (2011)
| |
Carla A. Romney |
Impact of Undergraduate Tablet PC Use on Retention in STEM Majors (2016)
| Siehe Impact of Undergraduate Tablet PC Use on Retention in STEM Majors (2016)
|
Jason Romney |
Computer science «big ideas» play well in digital sound and music (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
S. Ron Oliver |
A software development process laboratory for CS1 and CS2 (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Robert N. Ronau |
Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact (2012)
| Siehe Educational Technology, Teacher Knowledge, and Classroom Impact (2012)
|
Marco Ronchetti |
Towards automatic syllabi matching (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Chiara Rondi |
Sozialisationsbedingungen und soziale Integration Jugendlicher (2011)
| Siehe Sozialisationsbedingungen und soziale Integration Jugendlicher (2011)
|
Eyal Ronen |
IoT Goes Nuclear (2016)
| Siehe IoT Goes Nuclear (2016)
|
Shmallo Ronit |
A Diagnostic Tool for Assessing Students’ Perceptions and Misconceptions Regards the Current Object “this” (2018)
| Siehe A Diagnostic Tool for Assessing Students’ Perceptions and Misconceptions Regards the Current Object “this” (2018)
|
Linda Rönnberg |
National Testing and Accountability in the Scandinavian Welfare States (2020) (erschienen in World Yearbook of Education 2021)
| |
Amy M. Ronnkvist |
Quality Technology Support: What is it? Who Has it? and What Difference Does it Make?
| |
Jon Ronson |
In Shitgewittern
| |
Ali Vahid Roodsari |
Böse Bildschirme? Von wegen! (2017)
| Siehe Böse Bildschirme? Von wegen! (2017)
|
Antonius J. Van Rooij |
Scholars’ open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal
| Siehe Scholars’ open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal
|
Iris van Rooij |
Against automated plagiarism (2022)
| Siehe Against automated plagiarism (2022)
|
Anna-Lena Roos |
Exploring the Perception of AI in Learning (2023)
| Siehe Exploring the Perception of AI in Learning (2023)
|
Georges T. Roos |
Wertewandel in der Schweiz 2030 (2011)
Das iPhone in der Schultheke (2009)
Welche Volksschule ist zukunftsfähig? (2013)
| |
Johann Roos |
Knowledge Management (1998) (erschienen in Technologie-Management - Idee und Praxis)
| |
Markus Roos |
Siehe Markus Roos |
Siehe Markus Roos |
Peter Roos |
Siehe Peter Roos |
Siehe Peter Roos |
Kevin Roose |
Personalized A.I. Agents Are Here. Is the World Ready for Them? (2023)
Meet My A.I. Friends (2024)
Bing’s A.I. Chat Reveals Its Feelings: ‘I Want to Be Alive. 😈’ (2023)
A Conversation With Bing’s Chatbot Left Me Deeply Unsettled (2023)
| |
Franz Röösli |
Bürokratische Zielverschiebung (2017)
| Siehe Bürokratische Zielverschiebung (2017)
|
Manuela Röösli |
Mia, Finn und der kleine Roboter Ki (2023)
| Siehe Mia, Finn und der kleine Roboter Ki (2023)
|
Martin Röösli |
Siehe Martin Röösli |
Siehe Martin Röösli |
Emily Root |
Project-Based Software Engineering Curriculum for Secondary Students (2023)
| Siehe Project-Based Software Engineering Curriculum for Secondary Students (2023)
|
Stefan Roovers |
Theme-Machine (2001)
| Siehe Theme-Machine (2001)
|
Alan R. Roper |
How Students Develop Online Learning Skills (2007) (erschienen in Educause Quarterly 1/07)
| |
Marc Roper |
Improving the mental models held by novice programmers using cognitive conflict and jeliot visualisations (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Investigating and improving the models of programming concepts held by novice programmers (2011)
| |
Jochen Röpke |
Lernen, Leben und Lieben im sechsten Kondratieff (1999)
| Siehe Lernen, Leben und Lieben im sechsten Kondratieff (1999)
|
René Röpke |
HDI 2018 (2018)
DELFI 2023 (2023)
BuddyAnalytics (2024)
Ein Webbasiertes Tool zur Konvertierung von Bildungsmaterialien in OER (2020)
Dungeons & DFAs (2019) (erschienen in DELFI 2019) Mit G/P/S durch die Welt der spielbasierten Lernanwendungen und Serious Games für IT-Sicherheit (2019) (erschienen in DELFI 2019) MTLG - Helping students and teachers creating and analysing simulations and games from a didactical and technical perspective (2019) (erschienen in DELFI 2019) ILSA - ein integriertes Lernstil-Analysesystem für Moodle (2019) (erschienen in DELFI 2019) Mit der Lupe unterwegs - eine spiel-basierte Lernanwendung zu Sicherheit im Internet (2019)
mod_groupformation (2017)
Eine extravertierte und eine gewissenhafte Person in jeder Lerngruppe! (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Konzeption und Entwicklung eines interaktiven E-Mail-Interface für Anti-Phishing Lernspiele (2021)
| - WiPSCE '22
- BYTE Challenge - from competition to STEM platform
|
Günter Ropohl |
Erkennen und Gestalten (2006)
| Siehe Erkennen und Gestalten (2006)
|
Mathias Ropohl |
Medieneinsatz im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2018)
Der steinige Weg in den Unterricht (2022)
| |
Margaret M. Ropp |
Instruments for Assessing Educator Progress in Technology Integration (2000)
| Siehe Instruments for Assessing Educator Progress in Technology Integration (2000)
|
Leroy Roquemore |
Computer science research and instuction at institutions with large minority enrollments (panel session) (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
| |
Audrey Rorrer |
Flipped Classroom Strategies for CS Education (2015) An Active and Collaborative Approach to Teaching Discrete Structures (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Improving retention and graduate recruitment through immersive research experiences for undergraduates (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) Longitudinal Data on Flipped Class Effects on Performance in CS1 and Retention after CS1 (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |