Observing Computational Thinking Skills of Kindergarten ChildrenLarissa Meyer-Baron, Ramona Stieger, Bettina Waldvogel, Nicole Schumann, Cornelia Rüdisüli, Franziska Mayr
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '22, 2022
|
|
Zusammenfassungen
Computational Thinking skills along with reading, writing, and calculating skills are basic skills for children’s future. Computational Thinking has much in common with problem-solving and creative thinking in general. With regard to Karl Popper "all life is problem-solving" [26], this contribution focuses on the common features of problem-solving and unplugged Computational Thinking, by using a special set of Computational Thinking tasks (INGA-Box). Choosing a mix of deductive and inductive approach, a classification scheme for observing the development of Computational Thinking in kindergarten was developed and evaluated with first datasets.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, CS Eduscape, Curriculum / Lehrplan, Eltern, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Observing Computational Thinking Skills of Kindergarten Children: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1647 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.