A Diagnostic Tool for Assessing Students’ Perceptions and Misconceptions Regards the Current Object “this”Ragonis Noa, Shmallo Ronit
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 84 bis 100), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Understanding of the object concept in Object Oriented Programming (OOP) is obviously the center of the paradigm. Many educators and researchers explored students’ difficulties and developed teaching materials targeted at this central concept. The paper presents a diagnostic tool we developed that aims to reveal students’ perception and understanding about the current object, referring to it by the this annotation. Proper conceptualization of this indicates an understanding of objects in general, and involves aspects of memory allocation and programming approaches. The tool contains five questions, each devoted to covering different aspects in various frameworks, such as: using this in constructors, using this as a visible parameter, using this in inheritance, or making necessary changes in transition from a non-static context that uses this to a static context. The questionnaire combines closed questions with a request to explain the answers and open questions. In the paper we present the purpose of each question, and address what it comes to examine. The diagnostic tool is based on known educational approaches: Bloom’s taxonomy, assessment for, as, and of learning and learning from errors. The tool can be used by educators at high school or academic levels as a teaching tool, as a base for discussions, or as an evaluation tool. A short report on the use of the tool with different populations, including high school teachers, is presented. The paper uses Java as the programming language, but it easily can be translated to other OOP languages.
Von Ragonis Noa, Shmallo Ronit im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text A Diagnostic Tool for Assessing Students’ Perceptions and Misconceptions Regards the Current Object “this” Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Richard J. Anderson , Mordechai Ben-Ari , B. S. Bloom , Sally Fincher , David Ginat , Robert Griffiths , Mark Guzdial , Simon Holland , Noa Ragonis , Kate Sanders , Ronit Shmallo , Lynda Thomas , Mark Woodman | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Fehlvorstellungen / misconceptions , Fehlvorstellungen beim Programmieren , Java , LehrerInteacher , OOPobject oriented programming , Programmierenprogramming , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Fehlvorstellungen bezüglich Schleifen, Fehlvorstellungen bezüglich Variablen, Kinder, Lernen, Programmierkonzepte, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Diagnostic Tool for Assessing Students’ Perceptions and Misconceptions Regards the Current Object “this”: Artikel als Volltext @ Springer (: , 843 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.