Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Vivek Rana |
Children and the Internet (2001)
| Siehe Children and the Internet (2001)
|
Marcus Rance |
Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (2012)
| Siehe Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (2012)
|
David G. Rand |
Durably reducing conspiracy beliefs through dialogues with AI (2024)
| Siehe Durably reducing conspiracy beliefs through dialogues with AI (2024)
|
Tammy Randall Pirmann |
CSTA CS K-12 instructional standards and CS curriculum (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Christian Randegger |
KrisenKompass (2009)
| Siehe KrisenKompass (2009)
|
Jürg Randegger |
Notebook-Bewirtschaftung in Grossfirmen (2001)
| Siehe Notebook-Bewirtschaftung in Grossfirmen (2001)
|
Cliff Randell |
Ambient wood (2004)
| Siehe Ambient wood (2004)
|
Jørgen Randers |
Die Grenzen des Wachstums (1972)
| Siehe Die Grenzen des Wachstums (1972)
|
James Randi |
«Gellers Löffeltrick war simpel» (2017)
| Siehe «Gellers Löffeltrick war simpel» (2017)
|
Justus J. Randolph |
A comparison of the methodological quality of articles in computer science education journals and conference proceedings (2007) (erschienen in Computer Science Education 4/2007)
| |
Gero von Randow |
Roboter (1998)
Das Ziegenproblem (2004)
| |
Nimmi Rangaswamy |
The Power of Data Science Ontogeny (2022)
| Siehe The Power of Data Science Ontogeny (2022)
|
Huzefa Rangwala |
What Are We Teaching? (2015)
| Siehe What Are We Teaching? (2015)
|
Bill Rankin |
Mobile Learning (2010)
| Siehe Mobile Learning (2010)
|
John Rankin |
Wikipublisher (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Joy Lisi Rankin |
Programmieren lernen funktioniert nicht für alle (2023)
| Siehe Programmieren lernen funktioniert nicht für alle (2023)
|
Yolanda Rankin |
Toward an Anti-Racist Theory of Computational Curricula (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Yolanda A. Rankin |
Food for Thought (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Dev Ranmuthugala |
Large Effect Size Studies of Computers in Schools (2017)
| Siehe Large Effect Size Studies of Computers in Schools (2017)
|
Tamara Ranner |
Videoreflexion und Wissenskooperation in der Fahrlehrerausbildung (2011)
Lehren und Lernen unter vernetzten Bedingungen gestalten (2011)
Partizipative Gestaltung eines Bildungsnetzes im organisierten Sport (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
| |
David Ranum |
Variations on a theme (2010)
| Siehe Variations on a theme (2010)
|
Thomas Ranzenberger |
A Multidisciplinary Approach to AI-based self-motivated Learning and Teaching with Large Language Models (2024)
| Siehe A Multidisciplinary Approach to AI-based self-motivated Learning and Teaching with Large Language Models (2024)
|
Clotaire Rapaille |
Wir haben einen Reptilienschalter entdeckt, auf den jede Frau in der Welt reagiert. (2007)
| Siehe Wir haben einen Reptilienschalter entdeckt, auf den jede Frau in der Welt reagiert. (2007)
|
Chad Raphael |
Social Flow and Learning in Digital Games (2012)
| Siehe Social Flow and Learning in Digital Games (2012)
|
Jo Raphael |
Science and Drama (2021)
| Siehe Science and Drama (2021)
|
Anatol Rapoport |
Allgemeine Bedeutungslehre (1972)
Allgemeine Systemtheorie
Prisoners Dilemma: A Study in Conflict and Cooperation. (1965)
Two-Person Game Theory (1999)
N-Person Game Theory (1970)
Die subjektiven Aspekte des Risikobegriffs (1989) (erschienen in Wieviel Sicherheit braucht der Mensch?)
| |
Andreas Rapp |
TextGrid - eine virtuelle Forschungsumgebung für die Geisteswissenschaften (2012)
| Siehe TextGrid - eine virtuelle Forschungsumgebung für die Geisteswissenschaften (2012)
|
Christian Rapp |
Recherche 2.0 (2013)
Learning Analytics in Academic Writing Instruction (2017)
Seamless Learning in Lake Constance Region (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Machbarkeitsstudie Projekt «Observatorium» / «EducationalTrendspotting» (2008)
Ergebnisse der Konferenz «Educational Trendspotting», 30.04.2009, Center for Education and New Learning der ZHAW, Winterthur (2009)
Social Media Toolkit (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
| |
Florian Rapp |
Künstliche Intelligenz (2023)
| Siehe Künstliche Intelligenz (2023)
|
Regula Rapp |
Hochfrequente Strahlung und Gesundheit (2003)
Hochfrequente Strahlung und Gesundheit (2. akt. Auflage) (2007)
| |
Tobias Rapp |
Wie Maschinen träumen lernen (2023)
Die heimlichen Hitler (2024)
| |
Kornelia Rappe-Giesecke |
Triadische Karriereberatung (2009)
Triadische Karriereberatung (2017)
«Wandel findet eigentlich immer statt» (2015)
Die Wandeltriade (2022)
| |
Ulrike Rapp-Galmiche |
Interaktive und innovative neue Medien in Fachtutorien (2014)
| Siehe Interaktive und innovative neue Medien in Fachtutorien (2014)
|
Bernd Räpple |
Gemeinsam lernen im Netz (2008)
| Siehe Gemeinsam lernen im Netz (2008)
|
Dieter Rappold |
Social Semantic Software (2006) (erschienen in Semantic Web)
| |
Eric Ras |
Using Weblogs for Knowledge Sharing and Learning in Information Spaces (2005)
Wiederverwendungsorientiertes Content Authoring nach dem Single-Source Prinzip (2006) (erschienen in DeLFI 2006) Lernräume für erfahrungsbasiertes Lernen mit Wiki-Systemen im Software Engineering (2007)
| |
Richard Rasala |
Siehe Richard Rasala |
Siehe Richard Rasala |
Björn Rasch |
Quantitative Methoden 2 (2009)
Quantitative Methoden 1 (2008)
| |
Julia Rasche |
Medienbildung im Spannungsfeld alltäglicher Handlungsmuster und Unterrichtsstrukturen (2009)
| Siehe Medienbildung im Spannungsfeld alltäglicher Handlungsmuster und Unterrichtsstrukturen (2009)
|
Martin Rasel |
CSCL unplugged (2006) (erschienen in DeLFI 2006)
| |
Margret Rasfeld |
EduAction - Wir machen Schule (2012)
Frei Day (2021)
| |
Mostafa Rashed |
Development of a Checklist Tool for Teaching Problem-Solving Skills (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Rami Rashkovits |
Coping with abstraction in object orientation with a special focus on interface classes (2009) (erschienen in Computer Science Education 3/2009)
| |
Mark Rasi |
Dancing Between Pedagogy, Andragogy and Heutagogy: Dance as a Metaphor for the Learning Relationship Between Post-Graduate Learners and Faculty (2018)
| Siehe Dancing Between Pedagogy, Andragogy and Heutagogy: Dance as a Metaphor for the Learning Relationship Between Post-Graduate Learners and Faculty (2018)
|
Kenneth Rasinski |
The Psychology of Survey Response (2000)
| Siehe The Psychology of Survey Response (2000)
|
Aza Raskin |
The A.I. Dilemma (2023)
You Can Have the Blue Pill or the Red Pill, and We’re Out of Blue Pills (2023)
| |
Jef Raskin |
The Humane Interface (2000)
| Siehe The Humane Interface (2000)
|
Mark Raskino |
Mastering the Hype Cycle (2008)
| Siehe Mastering the Hype Cycle (2008)
|
Nora Räss |
Jugend, politische Partizipation und Digitalisierung (2021)
| |
Christine Rast |
Digitales Schulbuch zwischen Nutzungspotenzial und Nutzungspraxis (2023)
Digitale Mediennutzung von Schülerinnen und Schülern im Fremdsprachenunterricht der Primarschule (2024)
| |
Vinzenz Rast |
Eine Website als Unterrichtsmedium (2016) (erschienen in Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung)
| |
Margaret Rasulo |
The Role of Community Formation in Learning Processes (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning)
| |