Social Flow and Learning in Digital GamesA Conceptual Model and Research Agenda
Christine M. Bachen, Chad Raphael
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 61 bis 84), 2012
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Zusammenfassungen
Flow theory has had a major influence on game scholars’ and designers’ understanding of the psychology of enjoyment of digital games and how that enjoyment might contribute to learning. However, a fuller understanding of how flow is experienced in social play is needed because digital games are increasingly played in groups, because theories of game-based education increasingly prioritize cooperative learning methods and goals, and because there has been surprisingly little study of whether flow contributes to learning. This chapter synthesizes the relevant literature to conceptualize how games might foster flow and cooperative learning through social play. It also proposes a theoretical model and lays out a research agenda that can help guide future studies of social gameflow and learning, and inform the design of educational games and learning contexts.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Donald A. Norman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Psychologiepsychology , Theorietheory , World of Warcraft , Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.