Learning Analytics in Academic Writing InstructionOpportunities Provided by Thesis Writer (TW)
Christian Rapp, Jakob Ott
Zu finden in: DeLFI 2017 (Seite 391 bis 392), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
No thesis - no graduation. Academic writing poses manifold challenges to students,
instructors and institutions. Consequently, the question arose to what extent academic writing instruction can be supported electronically. With Thesis Writer (TW), a domain-specific, technology-supported learning environment for scaffolding academic writing, combined with an online editor optimised for producing academic text was implemented. Recently, a tracking function was also implemented that allows for fine-grained studying of user interaction with the system, and therefore also their writing and learning processes. In the demonstration, the researchers will present the data types collected, the tracking technology, and the learning analytics opportunities that TW provides.
Von Christian Rapp, Jakob Ott im Konferenz-Band DeLFI 2017 (2017) im Text Learning Analytics in Academic Writing Instruction Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | learning analyticslearning analytics , wissenschaftliches Schreibenscientific writing |
Volltext dieses Dokuments
Learning Analytics in Academic Writing Instruction – Opportunities Provided by Thesis Writer (TW): Konferenzbeitrag als PDF (: , 61 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.