/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Tinkering Towards Utopia

Buchcover
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tinkering Towards Utopia For over a century, Americans have translated their cultural anxieties and hopes into dramatic demands for educational reform. Although policy talk has sounded a millennial tone, the actual reforms have been gradual and incremental. Tinkering toward Utopia documents the dynamic tension between Americans' faith in education as a panacea and the moderate pace of change in educational practices.
In this book, David Tyack and Larry Cuban explore some basic questions about the nature of educational reform. Why have Americans come to believe that schooling has regressed? Have educational reforms occurred in cycles, and if so, why? Why has it been so difficult to change the basic institutional patterns of schooling? What actually happened when reformers tried to "reinvent" schooling?
Tyack and Cuban argue that the ahistorical nature of most current reform proposals magnifies defects and understates the difficulty of changing the system. Policy talk has alternated between lamentation and overconfidence. The authors suggest that reformers today need to focus on ways to help teachers improve instruction from the inside out instead of decreeing change by remote control, and that reformers must also keep in mind the democratic purposes that guide public education.
Von Klappentext im Buch Tinkering Towards Utopia (1995)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt ...


Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?

Aussagen
KB IB clear
ICT-Einsatz spart keine Lehrkräfte ein.
Leitmedienwechsel-Reaktion 5: Wer redet noch von Schule?
Schulen sind veränderungsresistent

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Bildungspolitikeducation politics , Curriculum / Lehrplancurriculum , Demokratiedemocracy , Fernsehentelevision , Geschichte , grammar of schooling , ICTICT , Innovationinnovation , Intelligenztest / IQ , Jahrgangsklassen , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lernenlearning , Managementmanagement , management by objectives (MBO)management by objectives , Noten , Ökonomisierung , Ökonomisierung der Bildung , Politikpolitics , Radioradio , Schuleschool , Systemsystem , Total Quality Management (TQM)Total Quality Management , Unterricht , Wandtafelblackboard , Watergate-Skandal

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitate im Buch

Tinkering Towards UtopiaThe educational potential of the computer is already apparent, but the jury is out on how soon and how extensively the computer will be incorporated in everyday instruction. Computers are by far the most powerful teaching and learning machines to enter the classroom. Students and teachers can interact with computers in ways impossible with film, radio, and television. Depending on the software, preschoolers through graduate students can write and edit, learn languages, have a machine "tutor" in algebra, retrieve a great variety of information from electronic disks or distant libraries, receive E-mail from students a continent away, prepare multimedia reports, and use state-of-the-art technology in drafting, auto mechanics, and office work. In special education, computers help blind, deaf, and multiply-disabled students read, write, and communicate in ways that heretofore were unavailable. These various uses of the computer, valuable in themselves, will still require the integration and sense-making that a good teacher can provide. And whether teachers will embrace this new technology depends in good part on the ability of technologically minded reformers to understand the realities of the classroom and to enlist teachers as collaborators rather than regarding them as obstacles to progress.
Von David Tyack, Larry Cuban im Buch Tinkering Towards Utopia (1995) im Text Reinventing Schooling auf Seite  126

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

icon12 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Leben im Netz

Identität in Zeiten des Internet

Life on the Screen

Identity in the Age of the Internet

(Sherry Turkle) (1995)  local 
Buchcover

Revolution des Lernens

Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt

The Children's Machine

Rethinking school in the age of the computer

(Seymour Papert) (1993)  local 
Buchcover

Teachers and Machines

The Classroom Use of Technology Since 1920

(Larry Cuban) (1986)
Buchcover

Changing Minds

Computers, Learning and Literacy

(Andrea diSessa) (2001) local 
Buchcover

Children Designers

Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School

(Idit Harel) (1991)
Buchcover

Demokratie und Erziehung

Eine Einleitung in die philosophische Pädagogik

(John Dewey) (1916) local 
Buchcover

The Reflective Practitioner

How Professionals Think in Action

(Donald A. Schön) (1983) local 

Experience And Education

(John Dewey) Bei amazon.de anschauen
Buchcover

Constructionism in Practice

Designing, Thinking, and Learning in a Digital World

(Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) (1996)  
Buchcover

Minds in Play

Computer Game Design As A Context for Children's Learning

(Yasmin B. Kafai) (1995) local web 
Buchcover

Rethinking Education in the Age of Technology

The Digital Revolution and Schooling in America

(Allan Collins, Richard Halverson) (2009)  

iconVolltext dieses Dokuments

Prologue: Learning from the Past: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 161 kByte)
Reinventing Schooling: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 390 kByte)
Tinkering Towards Utopia: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 3309 kByte)
Why the Grammar of Schooling Persists: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 442 kByte)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

IFEFalsch (Fb 491 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Tinkering Towards Utopia E - - 0 0674892836 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.