Tinkering Towards Utopia |
![]() |

Zusammenfassungen

In this book, David Tyack and Larry Cuban explore some basic questions about the nature of educational reform. Why have Americans come to believe that schooling has regressed? Have educational reforms occurred in cycles, and if so, why? Why has it been so difficult to change the basic institutional patterns of schooling? What actually happened when reformers tried to "reinvent" schooling?
Tyack and Cuban argue that the ahistorical nature of most current reform proposals magnifies defects and understates the difficulty of changing the system. Policy talk has alternated between lamentation and overconfidence. The authors suggest that reformers today need to focus on ways to help teachers improve instruction from the inside out instead of decreeing change by remote control, and that reformers must also keep in mind the democratic purposes that guide public education.
Kapitel 
- Prologue: Learning from the Past
- 1. Progress or Regress?
- 2. Policy Cycles and Institutional Trends
- 3. How Schools Change Reforms
- 4. Why the Grammar of Schooling Persists
- 5. Reinventing Schooling
- 6. Epilogue: Looking toward the Future
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Fragen KB IB clear | Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt? |
![]() Aussagen KB IB clear | ICT-Einsatz spart keine Lehrkräfte ein.
Leitmedienwechsel-Reaktion 5: Wer redet noch von Schule? Schulen sind veränderungsresistent |
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, Bildungspolitikeducation politics
, Curriculum / Lehrplancurriculum
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Abschaffung von Noten / ungrading, Computer, Deutschland, Digitalisierung, Eltern, Gesellschaft, Lehrplan 21, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz |
Tagcloud
Zitate im Buch

Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
12 Erwähnungen 
- The Journal of the Learning Sciences 6(4) (1997)
- What’s the big idea? - Toward a pedagogy of idea power (Seymour Papert) (2000)
- The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) (2006)
- How Computer Games Help Children Learn (David Williamson Shaffer) (2006)
- Augmented Learning - Research and Design of Mobile Educational Games (Eric Klopfer) (2008)
- Visible Learning - A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement (John Hattie) (2009)
- Rethinking Education in the Age of Technology - The Digital Revolution and Schooling in America (Allan Collins, Richard Halverson) (2009)
- Die Volksschule - zwischen Innovationsdruck und Reformkritik (Lucien Criblez, Barbara Müller, Jürgen Oelkers) (2011)
- Ch@nge - 19 Key Essays on How the Internet Is Changing Our Lives (2014)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- Designing Constructionist Futures - The Art, Theory, and Practice of Learning Designs (2020)
- Failure to Disrupt - Why Technology Alone Can’t Transform Education (Justin Reich) (2020)
- Introduction
Co-zitierte Bücher

Identität in Zeiten des Internet
Life on the Screen
Identity in the Age of the Internet
(Sherry Turkle) (1995)


Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt
The Children's Machine
Rethinking school in the age of the computer
(Seymour Papert) (1993)


Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School
(Idit Harel) (1991)


Rethinking Education in the Age of Technology
The Digital Revolution and Schooling in America
(Allan Collins, Richard Halverson) (2009)
Volltext dieses Dokuments
Standorte 
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).