Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The basic grammar of schooling, like the shape of classrooms, has
remained remarkably stable over the decades. Little has changed in the
ways that schools divide time and space, classify students and allocate
them to classrooms, splinter knowledge into "subjects," and award
grades and "credits" as evidence of learning.
Continuity in the grammar of instruction has puzzled and frustrated
generations of reformers who have sought to change these standardized
organizational forms. In this chapter we ask how this grammar came
about, why it was so tenacious, and why even vigorous and imaginative
challenges to it tended to fade, leaving behind a few new practices here
and there but not fundamentally altering the way schools are organized
for instruction.
Why the Grammar of Schooling Persists: Artikel als Volltext (: , 442 kByte)
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.