What’s the big idea?Toward a pedagogy of idea power
Erstpublikation in: IBM SYSTEMS JOURNAL, VOL 39, NOS 3&4, 2000
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
A key to understanding why School is what it is
lies in recognizing a systematic tendency to
deform ideas in specific ways in order to make
them fit into a pedagogical framework. One of
these deformations is described here as
“disempowering ideas.” The insight leads to a
new direction for innovation in education: reempowering
the disempowered ideas. Doing so
is not easy: it needs a new epistemology with a
focus on power as a property of ideas and a
challenge to the School culture. On the positive
side, the insight also leads to a new vision of
what technology can offer education.
Von Seymour Papert im Text What’s the big idea? (2000) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Larry Cuban , Idit Harel , Seymour Papert , Jean Piaget , David Tyack | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , Pädagogik / Erziehungswissenschaft | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Blocks to Robots - Learning with Technology in the Early Childhood Classroom (Marina Umaschi Bers) (2007)
- Invent to Learn - Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) (2013)
- Computational thinking and tinkering - Exploration of an early childhood robotics curriculum (Marina Umaschi Bers, Louise P. Flannery, Elizabeth R. Kazakoff) (2014)
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What’s the big idea?: Artikel als Volltext (: , 97 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.