Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
| D. Brian Larkins |
Introduction to using FPGAs in the computer science curriculum (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Using FPGAs as a reconfigurable teaching tool throughout CS systems curriculum (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Application of the cognitive apprenticeship framework to a middle school robotics camp (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Making use of the cognitive apprenticeship framework in an undergraduate robotics course (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Using FPGA systems across the computer science curriculum (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) E-Assess (2015)
| |
| Eliana Brianza |
Investigating contextual knowledge within TPACK (2022)
Self-reported technological pedagogical content knowledge (TPACK) of pre-service teachers in relation to digital technology use in lesson plans (2021)
Believers, critics, and the unperturbed (2024)
| |
| Peter Brichzin |
Siehe Peter Brichzin |
Siehe Peter Brichzin |
| Jean Bricmont |
Siehe Jean Bricmont |
Siehe Jean Bricmont |
| Brent Bridgeman |
Effects of Screen Size, Screen Resolution, and Display Rate on Computer-Based Test Performance (2001)
| Siehe Effects of Screen Size, Screen Resolution, and Display Rate on Computer-Based Test Performance (2001)
|
| Stina S. Bridgeman |
SAIL (2000) (erschienen in SIGCSE 2000) PILOT (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
| Susan Bridges |
A Placement Examination in Computer Science (1996) (erschienen in Computer Science Education 1/1996)
| |
| Percy Bridgman |
Siehe Percy Bridgman |
Siehe Percy Bridgman |
| Todd Bridgman |
Who Built Maslow’s Pyramid? (2019)
| Siehe Who Built Maslow’s Pyramid? (2019)
|
| James Bridle |
New Dark Age (2018)
| Siehe New Dark Age (2018)
|
| Sebastian Briellmann |
«So zahlen jene mit wenig Bildung denen mit Bildung die Bildungskosten» (2022)
«Der Gender-Unfug hat an Schulen nichts zu suchen» (2025)
Das Krisen-KV (2025)
«Das nimmt groteske Züge an» (2022)
Reformwahn gefährdet Schweizer Bildungssystem (2025)
Komfort zählt mehr als Leistung (2025)
| |
| Soren Brier |
Cybersemiotics (2013)
| Siehe Cybersemiotics (2013)
|
| Amy Briggs |
CS 1 (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Supporting the Computer Science Learning Process (2015) Computer Science Principles (2015) Re-imagining the first year of computing (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) A unified approach to introductory computer science (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Update on the CS principles project (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
| Jonathan Bright |
Understanding the Impacts of Generative AI Use on Children (2025)
| Siehe Understanding the Impacts of Generative AI Use on Children (2025)
|
| Rick Bright |
America Is Abandoning One of the Greatest Medical Breakthroughs (2025)
| Siehe America Is Abandoning One of the Greatest Medical Breakthroughs (2025)
|
| Katelyn Bright Alderfer |
Lessons Learned From an Interactive Educational Computer Game About Concurrent Programming (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
| Linda Bright Lankewicsz |
Undergraduate research in genetic algorithms (2001) (erschienen in SIGCSE 2001)
| |
| Steven Brill |
«Wir haben 166 Nachrichtenseiten gefunden, die von KI geschrieben wurden» (2023)
| Siehe «Wir haben 166 Nachrichtenseiten gefunden, die von KI geschrieben wurden» (2023)
|
| Susan S. Brilliant |
The first programming paradigm and language dilemma (1996) (erschienen in SIGCSE 1996)
| |
| David Brin |
The Transparent Society (1999)
| Siehe The Transparent Society (1999)
|
| Christine Brinck |
Jedem Kind seinen eigenen Laptop (2007)
| Siehe Jedem Kind seinen eigenen Laptop (2007)
|
| Torsten Brinda |
Siehe Torsten Brinda |
Siehe Torsten Brinda |
| Garry Brindley |
Developing tools to encourage reflection in first year students blogs (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
| Maja Briner |
Schule: Hürden für die Informatik (2017)
| Siehe Schule: Hürden für die Informatik (2017)
|
| Norman Briner |
Zeitgemässe digitale Lern- und Lehrumgebung für die Schweizer Schulen (2017)
| Siehe Zeitgemässe digitale Lern- und Lehrumgebung für die Schweizer Schulen (2017)
|
| Robert G. Briner |
Den Sack schlagen, den Esel meinen (2005)
| Siehe Den Sack schlagen, den Esel meinen (2005)
|
| : Sylvia Brink |
Elektronische Medien im Unterricht (2014)
| Siehe Elektronische Medien im Unterricht (2014)
|
| Alexander Brink |
Verantwortliche KI-Governance
| Siehe Verantwortliche KI-Governance
|
| Stefan Brink |
Warum freiwilliges Handy-Tracking nicht funktioniert (2020)
| Siehe Warum freiwilliges Handy-Tracking nicht funktioniert (2020)
|
| Tobina Brinker |
Hochschuldidaktik als professionelle Verbindung von Forschung, Politik und Praxis (2020)
| Siehe Hochschuldidaktik als professionelle Verbindung von Forschung, Politik und Praxis (2020)
|
| Bo Brinkman |
The ACM Code of Ethics and Professional Conduct (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Applying the Communal Goal Congruity Perspective to Enhance Diversity and Inclusion in Undergraduate Computing Degrees (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) The heart of a whistle-blower (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
| Astrid Brinkmann |
Building Structure in Mathematics Within Teaching and Learning Processes
Knowledge Maps
| |
| Bianca Brinkmann |
Lehramtsstudium in der digitalen Welt (2018)
| Siehe Lehramtsstudium in der digitalen Welt (2018)
|
| Erika Brinkmann |
Selbstständiges Lernen und Individualisierung von unten (2003)
Lisa lernt schreiben (1994) (erschienen in Wie wir recht schreiben lernen)
| |
| Malte Brinkmann |
Offener Brief von Bildungswissenschaftler:innen und Fachdidaktiker:innen an die KMK: Gegen eine Verengung des Bildungsdiskurses (2023)
Unterrichtsqualität aus Sicht der quantitativen und qualitativen Unterrichtsforschung (2021)
| |
| Sven F. Brinkmann |
WiSyMon (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
| Michael Brinkmeier |
Machine Learning Unplugged (2019)
Maschinelles Lernen Unplugged (2019)
Internet of Things zum Nachbauen (2019)
Person-Thing-Orientation and the Choice of Computer Science Courses in High School (2019)
Analogien für Programmierkonzepte (2017)
Nutzung eines Robotiksystems zur Förderung der Berufssprache Deutsch (2017)
Warum Onlinelehre sowie Open-Books-Klausuren und das Fach Informatik zusammenpassen (2021)
A Case Study of Physical Computing in Computer Science Education (2016) (erschienen in Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016))
| |
| Karl Heinz Brisch |
Gestörte Bindungen in digitalen Zeiten (2023)
| Siehe Gestörte Bindungen in digitalen Zeiten (2023)
|
| Marcelo Brites-Pereira |
The Acceptance of Motion Detection Devices by the Elderly (2017)
| Siehe The Acceptance of Motion Detection Devices by the Elderly (2017)
|
| Mírian C. Brito |
Integrating Instructional Material and Teaching Experience into a Teachers' Collaborative Learning Environment (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
| Alice Britschgi |
Roboter und GPS-Tracker (2025)
| Siehe Roboter und GPS-Tracker (2025)
|
| Marino Britschgi |
Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013)
| Siehe Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013)
|
| Sascha Britsko |
Digitales Debakel (2019)
Das Auto und seine Begleitkosten (2023)
WWWer wird Millionär? (2025)
| |
| Sarah Brittain |
Podcasting Lectures (2006) (erschienen in Educause Quarterly 3/2006)
| |
| John Britton |
Using version control in the classroom (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
| Orlando Brix |
Biblisches Hebräisch digital lehren und lernen (2020)
| Siehe Biblisches Hebräisch digital lehren und lernen (2020)
|
| Louann Brizendine |
The Male Brain (2010)
The Female Brain (2006)
Das Märchen von der Monogamie (2007)
| |
| P. Brna |
| |