Knowledge MapsTools for Building Structure in Mathematics
Astrid Brinkmann
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Zusammenfassungen
The experience of mathematical structure may be supported by representing
mathematical knowledge graphically in the form of networks. In this paper, two
special graphical representations of mathematical networks, mind maps and concept
maps, are presented. Both knowledge maps are means to show ideas and concepts
connected with a topic, in a well-structured form. Their special fitting as a
pedagogical tool for mathematics education is pointed out, especially with regard to
build structure. Possible uses of the presented knowledge maps together with their
advantages and limits are discussed and classroom experiences collected from 9
teachers of different schools are presented. It turns out that knowledge maps, like
mind maps and concept maps, may be efficient tools for building structure in
mathematics.
Von Astrid Brinkmann im Text Knowledge Maps Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Tony Buzan , Barry Buzan , D. B. Gowin , Joseph D. Novak , Sigmar-Olaf Tergan | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Concept MapConcept Map , Mappingverfahren , Mathematikmathematics , Mind MapMind Map | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software |
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.