Building Structure in Mathematics Within Teaching and Learning ProcessesA Study on Teachers' Input and Students' Achievement
Astrid Brinkmann
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Zusammenfassungen
Mathematical objects are multiple connected one to each other, but also with nonmathematical
objects and thus build up a network with manifold linkages,
characterizing the structure of mathematics. During teaching and learning processes
some parts of this network are carried over into pupils’ minds, changing their
structure. This paper presents part of a study carried out in Germany, investigating
the transformation of a network to the topic “sets of two equations in straight form”
during teaching and learning processes. Especially there are compared the network,
that teachers stated to have taught in middle grade classes, and the networks, their
students really learned. Overmore, there are provided findings on students’ abilities
in using their network knowledge for problem solving.
Von Astrid Brinkmann im Text Building Structure in Mathematics Within Teaching and Learning Processes Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | D. B. Gowin , Joseph D. Novak | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Concept MapConcept Map , Mappingverfahren , Mathematikmathematics , Mind MapMind Map , PISA-StudienPISA studies | ||||||||||||||||||
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Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software |
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.