/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Changing Minds

Computers, Learning and Literacy
Andrea DiSessa ,
Buchcover

iconZusammenfassungen

Andrea diSessa's career as a scholar, technologist and teacher has been driven by one important question: can education - in particular, science education - be transformed by the computer so that children can learn more, learn more easily at an earlier age, and learn with pleasure and commitment? This book is diSessa's informed and passionate affirmative answer to that question. While written at a level that anyone with a good acquaintance with high school science can understand, the book reflects the depth and breadth of the issues surrounding technology in education. Rejecting the simplistic notion that the computer is merely a tool for more efficient instruction, diSessa shows how computers can be the basis for a new literacy that will change how people think and learn. He discusses the learning theory that explains why computers can be such powerful catalysts for change in education, in particular, how intuitive knowledge is the platform on which students build scientific understanding. He also discusses the material and social reasons for the computer's potential and argues for "two-way literacies", where everyone is a creator as well as consumer of dynamic and interactive expressive forms. DiSessa gives many examples from his work using the Boxer computer environment, an integrated software system designed to investigate computational literacies.
Von Klappentext im Buch Changing Minds (2001)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Flow-Erlebnis, Intuition, Lernenlearning, Medienkompetenz/media literacymedia literacy

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Mindstorms

Kinder, Computer und neues Lernen

(Seymour Papert) (1982)    
Buchcover

Die Gutenberg-Galaxis

Das Ende des Buchzeitalters

(Marshall McLuhan) (1962)
Buchcover

Mind in Society

The development of higher psychological processes

(Lew Semjonowitsch Vygotsky) (1930)
Buchcover

Squeak

Object-oriented design with multimedia applications

(Mark Guzdial) (2000)
Buchcover

Weaving the Web

( Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Tim Berners Lee, Mark Fischetti) (1999)
Buchcover

extreme Programming explained

embrace change

(Kent Beck) (1999)    
Buchcover

Children Designers

Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School

(Idit Harel) (1991)
Buchcover

Situated Learning

Legitimate Peripheral Participation

(Jean Lave, Etienne Wenger) (1991)
Buchcover

MOOSE Crossing

Creating a Learning Culture.

(Amy Bruckman) (1994)    
Buchcover

Minds in Play

Computer Game Design As A Context for Children's Learning

(Yasmin B. Kafai) (1995)    
Buchcover

Evocative Objects

Things We Think With

(Sherry Turkle) (2007)   
Buchcover

Computer Environments for Children

A Reflection on Theories of Learning and Education

(Cynthia Solomon) (1986)  
Buchcover

Turtle geometry

The computer as a medium for exploring mathematics

(Harold Abelson, Andrea DiSessa) (1986)   
Buchcover

Unlocking the Clubhouse

Woman in Computing

(Jane Margolis, Allan Fisher) (2002)     

iconStandorte Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

IFE (Ec 349 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Changing MindsEPaperback-120010262541327SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bei Google Books anschauen
Changing MindsEGebunden-120010262041804SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bei Google Books anschauen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 1343427223122610352
Verweise von diesem Buch 5
Webzugriffe auf Dieses Buch 
2002200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017