/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Situated Language and Learning

A Critique of Traditional Schooling (Literacies)
Buchcover
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Why do poor and minority students under-perform in school? Do computer games help or hinder learning? What can new research in psychology teach educational policy-makers? In this major new book, James Gee tackles the 'big ideas' about language, literacy and learning, applying his findings to real problems facing educationalists today. He tackles controversial debates such as the New Literacy Studies, and the idea that the academic language required to study, for example, Mathematics and the Sciences, is exclusionary and places unfair demands on poor and minority students. Gee also explores learning outside the classroom, looking at computer and video games and comparing the way a child interacts with others and technology to learn and play, with school-based learning in science classrooms. Bringing together the latest research from a number of disciplines, Language, Literacy and Learning is a bold, ambitious book by a leading figure in the field. It is essential reading for anyone interested in education and language.
Von Klappentext im Buch Situated Language and Learning (2004)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Ulrich Beck, John Seely Brown, Manuel Castells, Allan Collins, Andrea DiSessa, Peter Drucker, P. Duguid, J. P. Gee, Malcolm Gladwell, Jean Lave, Steven Pinker, Jeremy Rifkin, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Identitätidentity, Lernenlearning, Schuleschool, Sprachelanguage
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1986Risikogesellschaft (Ulrich Beck) 4, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 4, 44654134
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1995   The End of Work (Jeremy Rifkin) 2, 4, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 5, 6, 2, 82035849
1996   Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 5, 1, 2, 3, 5, 3, 7, 4, 5, 2, 3, 10286010212
1999Management Challenges for the 21st Century (Peter Drucker) 7000
2000    Access (Jeremy Rifkin) 5, 1, 7, 3, 3, 4, 7, 5, 6, 2, 4, 102469102317
2000    Der Tipping Point (Malcolm Gladwell) 1, 4, 5, 6, 10, 8, 4, 6, 3, 4, 5, 121736122875
2001Changing Minds (Andrea DiSessa) 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 3, 3, 2, 420541077
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 4, 2, 1, 5, 1, 3, 4, 3, 1, 5, 2, 432124623
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 6, 3, 8, 3, 10, 125911121092

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Everything Bad is Good for You

How Popular Culture Is Making Us Smarter

(Steven Johnson) (2005)    
Buchcover

Democratizing Innovation

(E. von Hippel) (2005)    
Buchcover

The Wealth of Networks

How Social Production Transforms Markets and Freedom

(Yochai Benkler) (2006)    
Buchcover

Convergence Culture

Where Old and New Media Collide

(Henry Jenkins) (2006)   
Buchcover

Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out

kids living and learning with new media

(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)     

iconVolltext dieses Dokuments

LokalSituated Language and Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 851 kByte)

iconStandorte Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

PHZH (ER 925 G297 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Situated Language and LearningE--120040415317762SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 362343
Verweise von diesem Buch 32
Webzugriffe auf Dieses Buch 512191122412452153141463121242131311222245121254641144132322112333412412312222411334
200920102011201220132014201520162017