/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Children Designers

Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School
Idit Harel ,
Buchcover

iconZusammenfassungen

Reports on a project involving fourth grade students who wrote instructional software programs to teach other children about fractions. Students learned not only about programming and fractions, but also about design and user interface as well as representational and pedagogical issues.
Von Klappentext im Buch Children Designers (1991)
In this book, the author presents a new vision of learning through design and production, and describes computer programming as a source of a learning and design power. As means of studying this extended notion of children's programming, the author implemented "Instructional Software Design Projects" to explore the learning that takes place when students develop complete mathematical software products designed for other students in their school. The results demonstrate that the young designers learned not only about mathematics (fractions) and programming (Logo), but also about design and user interfaces, as well as representational, pedagogical, and communicational issues.
Von Klappentext im Buch Children Designers (1991)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Mathematikmathematics, Softwaresoftware

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

The Second Self

Computers and the human spirit

The Second Self

Computers and the human spirit

(Sherry Turkle) (1984)    
Buchcover

Die Wissenschaften vom Künstlichen

The science of the artificial

(Herbert Simon)   
Buchcover

Mindstorms

Kinder, Computer und neues Lernen

(Seymour Papert) (1982)    
Buchcover

Revolution des Lernens

Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt

The Children's Machine

Rethinking school in the age of the computer

(Seymour Papert) (1993)    
Buchcover

Changing Minds

Computers, Learning and Literacy

(Andrea DiSessa) (2001)
Buchcover

Turtles, Termites, and Traffic Jams

Explorations in Massively Parallel Microworlds (Complex Adaptive Systems)

(Mitchel Resnick) (1994)  

Software Design for Learning

Children’s Construction of Meaning for Fractions and Logo Programming

(Idit Harel) (1988)

Why Knot?

(C. Strohecker) (1991)

The Reflective Practitioner

How Professionals Think in Action

(Donald A. Schön) (1983)

Beyond the Centralized Mindset

Explorations in Massively-Parallel Microworld,

(Mitchel Resnick) (1992)

Experience And Education

(John Dewey) Bei amazon.de anschauen
Buchcover

Constructionism in Practice

Designing, Thinking, and Learning in a Digital World

(Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) (1996)  
Buchcover

MOOSE Crossing

Creating a Learning Culture.

(Amy Bruckman) (1994)    
Buchcover

Minds in Play

Computer Game Design As A Context for Children's Learning

(Yasmin B. Kafai) (1995)    
Buchcover

The Computer Clubhouse

Constructionism and Creativity in Youth Communities

(Yasmin B. Kafai, Kylie A. Peppler, Robbin N. Chapman) (2009)
Buchcover

Makers

Das Internet der Dinge: die nächste industrielle Revolution

(Chris Anderson) (2012)   

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Children DesignersEPaperback-10893917885SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de
Children DesignersEGebunden-10893917877SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 6486733234
Verweise von diesem Buch 32
Webzugriffe auf Dieses Buch 
20042005200620072008200920102011201220132014201520162017