/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Tinkering Towards Utopia

David Tyack, ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

For over a century, Americans have translated their cultural anxieties and hopes into dramatic demands for educational reform. Although policy talk has sounded a millennial tone, the actual reforms have been gradual and incremental. Tinkering toward Utopia documents the dynamic tension between Americans' faith in education as a panacea and the moderate pace of change in educational practices.
In this book, David Tyack and Larry Cuban explore some basic questions about the nature of educational reform. Why have Americans come to believe that schooling has regressed? Have educational reforms occurred in cycles, and if so, why? Why has it been so difficult to change the basic institutional patterns of schooling? What actually happened when reformers tried to "reinvent" schooling?
Tyack and Cuban argue that the ahistorical nature of most current reform proposals magnifies defects and understates the difficulty of changing the system. Policy talk has alternated between lamentation and overconfidence. The authors suggest that reformers today need to focus on ways to help teachers improve instruction from the inside out instead of decreeing change by remote control, and that reformers must also keep in mind the democratic purposes that guide public education.
Von Klappentext im Buch Tinkering Towards Utopia (1995)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • Prologue: Learning from the Past   
  • 1. Progress or Regress?
  • 2. Policy Cycles and Institutional Trends
  • 3. How Schools Change Reforms
  • 4. Why the Grammar of Schooling Persists
  • 5. Reinventing Schooling   
  • 6. Epilogue: Looking toward the Future

iconDieses Buch erwähnt...


Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?

Aussagen
KB IB clear
ICT-Einsatz spart keine Lehrkräfte ein.
Leitmedienwechsel-Reaktion 5: Wer redet noch von Schule?
Schulen sind veränderungsresistent

Begriffe
KB IB clear
Bildungspolitikeducation politics, Curriculum / Lehrplancurriculum, Demokratiedemocracy, Fernsehentelevision, Geschichte, ICTICT, Innovationinnovation, Kinderchildren, LehrerInteacher, Lernenlearning, Managementmanagement, management by objectives (MBO)management by objectives, Ökonomisierung der Bildung, Radioradio, Schuleschool, Systemsystem, Total Quality Management (TQM)Total Quality Management, Wandtafelblackboard, Watergate-Skandal

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Eltern, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitate im Buch

The educational potential of the computer is already apparent, but the jury is out on how soon and how extensively the computer will be incorporated in everyday instruction. Computers are by far the most powerful teaching and learning machines to enter the classroom. Students and teachers can interact with computers in ways impossible with film, radio, and television. Depending on the software, preschoolers through graduate students can write and edit, learn languages, have a machine "tutor" in algebra, retrieve a great variety of information from electronic disks or distant libraries, receive E-mail from students a continent away, prepare multimedia reports, and use state-of-the-art technology in drafting, auto mechanics, and office work. In special education, computers help blind, deaf, and multiply-disabled students read, write, and communicate in ways that heretofore were unavailable. These various uses of the computer, valuable in themselves, will still require the integration and sense-making that a good teacher can provide. And whether teachers will embrace this new technology depends in good part on the ability of technologically minded reformers to understand the realities of the classroom and to enlist teachers as collaborators rather than regarding them as obstacles to progress.
Von David Tyack, Larry Cuban im Buch Tinkering Towards Utopia (1995) im Text Reinventing Schooling auf Seite 126

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalPrologue: Learning from the Past: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 161 kByte)
LokalReinventing Schooling: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 390 kByte)
LokalTinkering Towards Utopia: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 3309 kByte)

iconStandorte Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

IFE (Fb 491 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Tinkering Towards UtopiaE--00674892836SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 3633
Verweise von diesem Buch 261
Webzugriffe auf Dieses Buch 2752112153212431313323353512134421342
20132014201520162017