/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Scratch

A Sneak Preview
John Maloney, Leo Burd, Yasmin B. Kafai, Natalie Rusk, Brian Silverman, Mitchel Resnick
Erstpublikation in: Proceedings of the Second International Conference on Creating, Connecting and Collaborating through Computing
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiMitchel ResnickScratch is a networked, media-rich programming environment designed to enhance the development of technological fluency at after-school centers in economically-disadvantaged communities. Just as the LEGO MindStorms robotics kit added programmability to an activity deeply rooted in youth culture (building with LEGO bricks), Scratch adds programmability to the media-rich and network-based activities that are most popular among youth at after-school computer centers. Taking advantage of the extraordinary processing power of current computers, Scratch supports new programming paradigms and activities that were previously infeasible, making it better positioned to succeed than previous attempts to introduce programming to youth. Our working hypothesis is that, as kids work on personally meaningful Scratch projects such as animated stories, games, and interactive art, they will develop technological fluency, mathematical and problem solving skills, and a justifiable self-confidence that will serve them well in the wider spheres of their lives.
Von John Maloney, Leo Burd, Yasmin B. Kafai, Natalie Rusk, Brian Silverman, Mitchel Resnick im Text Scratch (2004)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Robbie Berg, Stina Cooke, Andrea DiSessa, Michael Eisenberg, Committee on Information Technology Literacy, Alan Kay, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Natalie Rusk, John Steinmetz

Begriffe
KB IB clear
informal learninginformal learning, LEGO Mindstorms, Lernenlearning, Media Lab (MIT)Media Lab (MIT), microworldmicroworld, MIT, Programmierenprogramming, Scratch, Smalltalk, Squeak
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
1998High Technology and Low-Income Communities (Donald A. Schön, Bish Sanyal, William J. Mitchell) 3, 1, 1, 1, 2, 2, 4, 3, 1, 2, 3, 12123212720
1999   Being Fluent with Information Technology (Committee on Information Technology Literacy) 2, 3, 1, 1, 2, 1, 4, 3, 3, 3, 3, 61486418
2001Changing Minds (Andrea DiSessa) 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 3, 3, 2, 420541077
2001Squeak, Open Personal Computing and Multimedia (Mark Guzdial, Kimberly M. Rose) 1, 1, 2, 1, 3, 3, 6, 2, 2, 2, 5, 63186803
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1991   Computers, Networks and Education (Alan Kay) 3, 4, 3, 3, 4, 2, 3, 3, 4, 3, 5, 8122581051
1993    Behavior construction kits (Mitchel Resnick) 9600
1998    The Computer Clubhouse Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Stina Cooke, Mitchel Resnick, Natalie Rusk) 7700
2000    Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) 1, 2, 3, 1, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 68116265
2001    Computers and Squeak as Environments for Learning (John Steinmetz) 2, 1, 1, 1, 1, 3, 2, 4, 3, 2, 2, 41124434

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
formal learning

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Scratch: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 255 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Scratch: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 255 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 655952363
Verweise von diesem Text 3112
Webzugriffe auf diesen Text 
20072008200920102011201220132014201520162017