/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Tale of Two Online Communities

Fostering Collaboration and Creativity in Scientists and Children
Cecilia R. Aragon, Sarah S. Poon, Andrés Monroy-Hernández, Diana Aragon
Erstpublikation in: C&C’09, October 26–30, 2009, Berkeley, California, USA
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

There has been much recent interest in the development of tools to foster remote collaboration and shared creative work. An open question is: what are the guidelines for this process? What are the key socio-technical preconditions required for a geographically distributed group to collaborate effectively on creative work, and are they different from the conditions of a decade or two ago? In an attempt to answer these questions, we conducted empirical studies of two seemingly very different online communities, both requiring effective collaboration and creative work: an international collaboration of astrophysicists studying supernovae to learn more about the expansion rate of the universe, and a group of children, ages 8-15, from different parts of the world, creating and sharing animated stories and video games on the Scratch online community developed at MIT. Both groups produced creative technical work jointly and were considered successful in their communities. Data included the analysis of thousands of lines from chat and comment logs over a period of several months, and interviews with community members. We discovered some surprising commonalities and some intriguing possibilities, and suggest guidelines for successful creative collaborations. Specifically, systems that support social creativity must facilitate sharing and play, and their design must consider the effects of repurposing, augmentation and behavior adaptation.
Von Cecilia R. Aragon, Sarah S. Poon, Andrés Monroy-Hernández, Diana Aragon im Text A Tale of Two Online Communities (2009)

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Leo Burd, Mihaly Csikszentmihalyi, Henry Jenkins, Yasmin B. Kafai, Jean Lave, John Maloney, Joshua Meyrowitz, Mitchel Resnick, Natalie Rusk, Brian Silverman, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication, creative collaborationcreative collaboration, Scratch
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1985No Sense of Place (Joshua Meyrowitz) 7000
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1996   Kreativität (Mihaly Csikszentmihalyi) 2, 2, 1, 4, 3, 1, 1, 1, 3, 2, 3, 614461009
2006   Convergence Culture (Henry Jenkins) 2, 3, 1, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 4, 2, 83138237
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Scratch (John Maloney, Leo Burd, Yasmin B. Kafai, Natalie Rusk, Brian Silverman, Mitchel Resnick) 8, 5, 5, 6, 8, 6, 2, 3, 3, 4, 6, 12142012598
2007    All I Really Need to Know (About Creative Thinking) I Learned (By Studying How Children Learn) in Kindergarten (Mitchel Resnick) 2, 3, 2, 3, 3, 3, 2, 2, 1, 1, 3, 1071510387

icon Vorträge von Beat mit Bezug

  • Informatische Bildung auf der Primarstufe: Bildungswert und Grenzen

    PH FHNW, 01.03.2013

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalA Tale of Two Online Communities: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 382 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 111
Verweise von diesem Text 23
Webzugriffe auf diesen Text 2625541231539332115254241223131221122623211345431612215131243216122212133126
200920102011201220132014201520162017