/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

All I Really Need to Know (About Creative Thinking) I Learned (By Studying How Children Learn) in Kindergarten

Erstpublikation in: Proceedings of the SIGCHI Conference on Creativity and Cognition, Washington, D.C.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mitchel ResnickThis paper argues that the "kindergarten approach to learning" - characterized by a spiraling cycle of Imagine, Create, Play, Share, Reflect, and back to Imagine - is ideally suited to the needs of the 21st century, helping learners develop the creative-thinking skills that are critical to success and satisfaction in today’s society. The paper discusses strategies for designing new technologies that encourage and support kindergarten-style learning, building on the success of traditional kindergarten materials and activities, but extending to learners of all ages, helping them continue to develop as creative thinkers.
Von Mitchel Resnick im Text All I Really Need to Know (About Creative Thinking) I Learned (By Studying How Children Learn) in Kindergarten (2007)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
J. P. Gee, Yasmin B. Kafai, Jean Lave, John Maeda, Seymour Papert, Mitchel Resnick, David Williamson Shaffer, Brian Silverman, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Innovationinnovation, Kinderchildren, Kindergarten, Lernenlearning, Scratch, Technologietechnology
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1993    Revolution des Lernens (Seymour Papert) 15, 14, 16, 16, 18, 20, 10, 8, 18, 9, 15, 2476163247383
1995    Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 4, 1, 1, 4, 2, 3, 4, 2, 3, 2, 3, 423324100
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 4, 2, 1, 5, 1, 3, 4, 3, 1, 5, 2, 432124623
2006    How Computer Games Help Children Learn (David Williamson Shaffer) 2, 1, 10, 3, 3, 3, 3, 4, 2, 2, 5, 14186214614
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003    A Networked, Media-Rich Programming Environment to Enhance Technological Fluency at After-School Centers in Economically-Disadvantaged Communities (Mitchel Resnick, Yasmin B. Kafai, John Maeda) 2, 2, 2, 2, 6, 4, 2, 4, 3, 2, 5, 86118464
2005    Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) 1, 4, 1, 1, 2, 1, 2, 3, 2, 3, 2, 69276279

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 15323324
Verweise von diesem Text 26
Webzugriffe auf diesen Text 
20072008200920102011201220132014201520162017