/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics

Final Report on the First Fifteen Months of the LOGO Project
W. Feurzeig, Seymour Papert, M. Bloom, R. Grant, Cynthia Solomon ,    
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A new mathematics curriculum was used in this study which depended fundamentally on the use of computers and programing for presentation. The main part of the research was done with seventh grade children utilizing a programing language, LOGO, specifically designed for the teaching of mathematics. An investigation was also conducted with a group of second and third graders. After a brief exposition of the LOGO language, the two teaching activities are described in some detail, including many examples of the classroom and laboratory materials used. The report begins with a discussion of the reasons that mathematics instruction is so difficult, and states the underlying issues that have dictated the kind of approach taken here. Following the descriptive material on the teaching experiments is a discussion of the results, including some evaluation of the year's work and of the project. A detailed description of the LOGO programing language and system is appended.
Von Klappentext im Buch Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics (1969)
Seymour PapertCynthia SolomonThis is a report of research and teaching directed toward thedevelopment of a new mathematics curriculum whose presentationdepends fundamentally on the use of computers and programming.The work was centered mainly on a mathematics teaching experimentwith seventh grade children utilizing a programming language,LOGO, specifically designed for the teaching of mathematics.We also conducted an investigation of the use of LOGO in teaching much younger children -- a group of second and third graders.
After a brief exposition of the LOGO language, the two teaching activities are described in some detai.11 including many examples of the classroom and laboratory materials used.The report begins with a discussion of the reasons why the learning and teaching of mathematics are so difficult, and states the underlying issues that have dictated the kind of approach undertaken here.Following the descriptive material on the teaching experiments is a discussion of the results including some evaluations of the year's work and of the project. A detailed description of the LOGO programming language and system is appended.
Von W. Feurzeig, Seymour Papert, M. Bloom, R. Grant, Cynthia Solomon im Buch Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics (1969)

iconDieses Buch erwähnt...

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

The Mythical Man-Month

Essays on Software Engineering

(Frederick P. Brooks) (1972)   
Buchcover

How to Solve It

Modern Heuristics

(Zbigniew Michalewicz, David B. Fogel) (2004)   

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 9308 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 8234
Verweise von diesem Buch 11
Webzugriffe auf Dieses Buch 123234113632213211215221216
201520162017