/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

On the Cognitive Prerequisites of Learning Computer Programming

Technical Report No. 18
Roy Pea, D. Midian Kurland
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Roy PeaTraining in computer literacy of some form, much of which will consist of training in computer programming, is likely to involve $3 billion of the $14 billion to be spent on personal computers by 1986 (Harmon, 1983). Who will do the training? "hardware and software manufacturers, management consultants, -retailers, independent computer instruction centers, corporations' in-house training programs, public and private schools and universities, and a variety of consultants" (-ibid. , p. 2 7 ) . To date, very little is known about what one needs to know in order to learn to program, and the ways in which educators might provide optimal learning conditions. The ultimate success of these vast training programs in programming - especially toward the goal of providing a basic computer programming competency for all individuals - will depend to a great degree on an adequate understanding of the developmental psychology of programming skills, a field currently in its infancy. In the absence of such a theory, training will continue, guided - or to express it more aptly, misguided - by the tacit "folk theories" of programming development that until now have served as the underpinnings of programming instruction. Our paper begins to explore the complex agenda of issues, promise, and problems that building a developmental science of programming entails.
Von Roy Pea, D. Midian Kurland im Text On the Cognitive Prerequisites of Learning Computer Programming (1983)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
M. Bloom, Frederick P. Brooks, Edsger W. Dijkstra, W. Feurzeig, David B. Fogel, R. Grant, D. Midian Kurland, A. W. Luehrman, Zbigniew Michalewicz, Seymour Papert, Roy Pea, Donald A. Schön, Cynthia Solomon, Joseph Weizenbaum

Begriffe
KB IB clear
computer literacycomputer literacy, Lernenlearning, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1969    Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics (W. Feurzeig, Seymour Papert, M. Bloom, R. Grant, Cynthia Solomon) 2, 1, 1, 2, 1, 5, 2, 2, 1, 2, 1, 6711674
1972   The Mythical Man-Month (Frederick P. Brooks) 2, 2, 3, 3, 1, 1, 3, 2, 3, 1, 2, 627662989
1976   A Discipline of Programming (Edsger W. Dijkstra) 3, 3, 3, 2, 3, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 2342174
1976  Die Macht der Computer und die Ohnmacht der Vernunft (Joseph Weizenbaum) 8, 9, 14, 14, 7, 13, 19, 7, 17, 7, 16, 261021582617794
1983The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 1, 1, 2, 2, 1, 1, 4, 5, 4, 1, 3, 84578444
2004   How to Solve It (Zbigniew Michalewicz, David B. Fogel) 4, 1, 1, 1, 1, 4, 2, 1, 1, 2, 3, 2872157
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1972   Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (A. W. Luehrman) 2, 4, 2, 5, 6, 5, 2, 1, 3, 3, 5, 81058646
1984    On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 2, 1, 1, 3, 1, 1, 3, 2, 2, 4, 3, 826158139
1984    Logo Programming and the Development of Planning Skills (Roy Pea, D. Midian Kurland) 1, 3, 1, 3, 5, 2, 3, 1, 3, 3, 4, 1071410130

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW On the Cognitive Prerequisites of Learning Computer Programming: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3937 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 4
Verweise von diesem Text 29
Webzugriffe auf diesen Text 84111121611132241112128
201520162017