/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work

an Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Teaching
Erstpublikation in: EDUCATIONAL PSYCHOLOGIST, 41(2), 75-86
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The goal of this article is to suggest that based on our current knowledge of human cognitive architecture, minimally guided instruction is likely to be ineffective. The past half-century of empirical research on this issue has provided overwhelming and unambiguous evidence that minimal guidance during instruction is significantly less effective and efficient than guidance specifically designed to support the cognitive processing necessary for learning.
Von Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark im Text Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (2006)
Evidence for the superiority of guided instruction is explained in the context of the authors' knowledge of human cognitive architecture, expert-novice differences, and cognitive load. While unguided or minimally-guided instructional approaches are very popular and intuitively appealing, the point is made that these approaches ignore both the structures that constitute human cognitive architecture and evidence from empirical studies over the past half century that consistently indicate that minimally-guided instruction is less effective and less efficient than instructional approaches that place a strong emphasis on guidance of the student learning process. The advantage of guidance begins to recede only when learners have sufficiently high prior knowledge to provide 'internal' guidance. Recent developments in instructional research and instructional design models that support guidance during instruction are briefly described.
Von Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark im Text Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (2006)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
David Kolb, George Miller, Seymour Papert, David N. Perkins, L. Shulman

Aussagen
KB IB clear
Der Mensch kann 7 (+/- 2) Dinge gleichzeitig memorieren oder unterscheiden.
Lernen ist ein konstruktiver Prozesslearning is a constructive process

Begriffe
KB IB clear
Content KnowledgeContent Knowledge, Entdeckendes Lerneninquiry learning, Gedächtnismemory, Konstruktivismusconstructivism, Kurzzeitgedächtnisshort-term memory, Langzeitgedächtnislong term memory, Lernenlearning, microworldmicroworld, Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge, problem-based learningproblem-based learning, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Ultra-KurzzeitgedächtnisSensory memory
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 34, 8, 6220245624652
1985Learning Style Inventory (David Kolb) 3200
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 2, 9, 1, 4, 5, 3, 7, 4, 4, 8, 5, 129033122205
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956    The Magical Number Seven (George Miller) 10, 2, 6, 4, 7, 7, 3, 7, 3, 10, 4, 10473101218
1986    Those who understand (L. Shulman) 4, 2, 1, 4, 3, 3, 3, 2, 3, 6, 2, 63356163
1992Technology meets Constructivism (David N. Perkins) 2, 1, 5, 1, 2, 2, 2, 3, 3, 4, 1, 4634510

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 146 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 12462234213325333523
Verweise von diesem Text 1131281
Webzugriffe auf diesen Text 
20072008200920102011201220132014201520162017