/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Learning as Reflective Crossaction

The Example of Learning Expeditions
Zu finden in: Digital Didactical Designs, 2015   
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In the earlier chapters, I proposed to see our digital networked world from the perspective of CrossActionSpaces where offline and online settings are smelting together. Such spaces are full of potential for communication; they are made through communication but also restricted and limited by roles that the actors play and the expectation patterns the actors have (Chapter 2). When human action is changing toward several cross-actions (Chapter 3), we can ask what learning is. Learning in such a world that is full of communication spaces is reflective doing and conducive of reflective cross-actions. In this chapter, I illustrate what this means, how it can be understood, how reflective multi-cross-actions can be characterized and what it requires to design for them. I use the example of learning expeditions to clarify reflective cross-actions, how it can be used in classrooms and how to design for learning expeditions. Since it is a highly dynamic set of cross-actions, the term ‘multi-cross-action’ refers to this phenomenon.
Von Isa Jahnke im Buch Digital Didactical Designs (2015) im Text Learning as Reflective Crossaction

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Jerome S. Bruner, Richard E. Clark, Allan Collins, Thomas M. Duffy, Richard Halverson, Jane Howland, Isa Jahnke, David H. Jonassen, Paul A. Kirschner, Timothy D. Koschmann, Bruno Latour, Jean Lave, Rose M. Marra, Joi Moore, Christian Pleul, Mike Sharples, George Siemens, Gerry Stahl, Dan Suthers, John Sweller, Josie Taylor, A. Erman Tekkaya, Claudius Terkowsky, Giasemi Vavoula, Etienne Wenger
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1979   On Knowing (Jerome S. Bruner) 2, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 4, 121150
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 6, 4, 1, 6, 2, 4, 6, 6, 28, 12, 22, 191332191000
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 4, 5, 3, 7, 4, 4, 8, 5, 12, 7, 4, 6923362222
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 3, 4, 1, 1, 3, 6, 4, 4, 10, 5, 5, 48934647
2000The Social Life of Information (J. S. Brown) 17000
2003   Handbook of Research for Educational Communications and Technology1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 4, 2, 2, 2, 247261
2003  Learning to Solve Problems with Technology (2nd ed.) (David H. Jonassen, Jane Howland, Joi Moore, Rose M. Marra) 6, 8, 5, 7, 4, 7, 8, 8, 16, 5, 6, 6158362291
2005mLearn 2005 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Tom Brown, Herman van der Merwe) 1, 4, 4, 5, 6, 6, 8, 4, 16, 5, 15, 626756984
2005   Reassembling the Social (Bruno Latour) 2, 1, 2, 1, 1, 3, 10, 7, 2, 5, 1, 516185331
2006    Big Issues in Mobile Learning (Mike Sharples) 3, 1, 3, 1, 2, 2, 6, 6, 8, 4, 5, 213232242
2006   The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 7, 3, 7, 2, 4, 14, 4, 12, 5, 9, 943629613
2006   Group Cognition (Gerry Stahl) 4, 1, 2, 4, 2, 3, 8, 6, 6, 6, 4, 416264577
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 1, 4, 3, 3, 3, 3, 8, 6, 10, 5, 4, 426414365
2010    DeLFI 2010 (Michael Kerres, Nadine Ojstersek, Ulrik Schroeder, Ulrich Hoppe) 18, 14, 14, 16, 11, 13, 24, 17, 26, 10, 13, 1431914824
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 13300
2005    Towards a Theory of Mobile Learning (Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula) 4, 4, 2, 1, 3, 3, 4, 3, 6, 5, 5, 69126444
2005    Connectivism (George Siemens) 2, 3, 2, 1, 1, 2, 4, 4, 4, 4, 3, 918259196
2006    Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 3, 4, 4, 4, 2, 4, 5, 10, 6, 89, 6, 523205584
2006Computer-Supported Collaborative Learning (Gerry Stahl, Timothy D. Koschmann, Dan Suthers) 5100
2010Online Learning with Remote-Configured Experiments (Isa Jahnke, Claudius Terkowsky, Christian Pleul, A. Erman Tekkaya) 2000

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 51
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3614342113211242
201620172018