/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Learning as Reflective Crossaction

The Example of Learning Expeditions
Zu finden in: Digital Didactical Designs, 2015   
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In the earlier chapters, I proposed to see our digital networked world from the perspective of CrossActionSpaces where offline and online settings are smelting together. Such spaces are full of potential for communication; they are made through communication but also restricted and limited by roles that the actors play and the expectation patterns the actors have (Chapter 2). When human action is changing toward several cross-actions (Chapter 3), we can ask what learning is. Learning in such a world that is full of communication spaces is reflective doing and conducive of reflective cross-actions. In this chapter, I illustrate what this means, how it can be understood, how reflective multi-cross-actions can be characterized and what it requires to design for them. I use the example of learning expeditions to clarify reflective cross-actions, how it can be used in classrooms and how to design for learning expeditions. Since it is a highly dynamic set of cross-actions, the term ‘multi-cross-action’ refers to this phenomenon.
Von Isa Jahnke im Buch Digital Didactical Designs (2015) im Text Learning as Reflective Crossaction

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Jerome S. Bruner, Richard E. Clark, Allan Collins, Thomas M. Duffy, Richard Halverson, Jane Howland, Isa Jahnke, David H. Jonassen, Paul A. Kirschner, Timothy D. Koschmann, Bruno Latour, Jean Lave, Rose M. Marra, Joi Moore, Christian Pleul, Mike Sharples, George Siemens, Gerry Stahl, Dan Suthers, John Sweller, Josie Taylor, A. Erman Tekkaya, Claudius Terkowsky, Giasemi Vavoula, Etienne Wenger
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1979   On Knowing (Jerome S. Bruner) 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 121145
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 4, 5, 2, 9, 1, 4, 5, 3, 7, 4, 4, 8903382188
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 6, 3, 1, 5, 2, 3, 4, 1, 1, 3, 6, 48834619
2000The Social Life of Information (J. S. Brown) 16000
2003   Handbook of Research for Educational Communications and Technology4, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 447453
2003  Learning to Solve Problems with Technology (2nd ed.) (David H. Jonassen, Jane Howland, Joi Moore, Rose M. Marra) 4, 3, 7, 4, 3, 6, 8, 5, 7, 4, 7, 8158382250
2005mLearn 2005 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Tom Brown, Herman van der Merwe) 1, 1, 4, 3, 7, 1, 4, 4, 5, 6, 6, 826758938
2005   Reassembling the Social (Bruno Latour) 3, 4, 2, 1, 5, 2, 1, 2, 1, 1, 3, 10161810311
2006    Big Issues in Mobile Learning (Mike Sharples) 1, 3, 4, 2, 1, 3, 1, 3, 1, 2, 2, 613236217
2006   The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 4, 1, 3, 4, 3, 7, 3, 7, 2, 4, 14426214574
2006   Group Cognition (Gerry Stahl) 1, 3, 2, 1, 1, 4, 1, 2, 4, 2, 3, 816268551
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 4, 2, 4, 4, 6, 1, 4, 3, 3, 3, 3, 826418336
2010    DeLFI 2010 (Michael Kerres, Nadine Ojstersek, Ulrik Schroeder, Ulrich Hoppe) 21, 19, 12, 17, 13, 18, 14, 14, 16, 11, 13, 2431724744
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 13300
2005    Towards a Theory of Mobile Learning (Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula) 2, 4, 1, 2, 2, 4, 4, 2, 1, 3, 3, 49124419
2005    Connectivism (George Siemens) 3, 1, 1, 2, 7, 2, 3, 2, 1, 1, 2, 414254172
2006    Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 3, 4, 1, 1, 3, 4, 4, 4, 2, 4, 5, 10202010478
2006Computer-Supported Collaborative Learning (Gerry Stahl, Timothy D. Koschmann, Dan Suthers) 5100
2010Online Learning with Remote-Configured Experiments (Isa Jahnke, Claudius Terkowsky, Christian Pleul, A. Erman Tekkaya) 2000

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 51
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3614342113211
20162017