/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Maker Movement in Education: History and Prospects

Paulo Blikstein
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 419 bis 437)    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Dezember 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The maker movement in education has been a revolution in waiting for a century. It rests on conceptual and technological pillars that have been engendered in schools and research labs for decades, such as project-based learning, constructivism, and technological tools for 'making things,” such as physical computing kits, programming languages for novices, and inexpensive digital fabrication equipment. This chapter reconstructs the history of the maker movement in education analyzing five societal trends that made it come to life and reach widespread acceptance: (1) greater social acceptance of the ideas and tenets of progressive education, (2) countries vying to have an innovation-based economy, (3) growth of the mindshare and popularity of coding and making, (4) sharp reduction in cost of digital fabrication and physical computing technologies, and (5) development of more powerful, easier-to-use tools for learners, and more rigorous academic research about learning in makerspaces. The chapter also explicates the differences and historical origins of diverse types of spaces, such as Hackerspaces, FabLabs, Makerspaces, and commercial facilities such as the Techshop, and discusses educationally sound design principles for these spaces and their tools. Finally, strategies for adoption in large educational systems are suggested, such as the inclusion in national standards and the local generation of maker curricula by schools.
Von Paulo Blikstein im Buch Handbook of Technology Education im Text Maker Movement in Education: History and Prospects

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Karen Brennan, Richard E. Clark, DBRC Design-Based Research Collective, Evelyn Eastmond, Neil Gershenfeld, Margaret Honey, Ivan Illich, Yasmin B. Kafai, David Kanter, Paul A. Kirschner, Jean Lave, John Maloney, Sylvia Libow Martinez, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Gary Stager, John Sweller, Sherry Turkle, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
arduino, Bildungeducation (Bildung), GenderGender, Hackerhacker, informal learninginformal learning, Innovationinnovation, Konstruktivismusconstructivism, LEGO Mindstorms, Lernenlearning, maker movementmaker movement, physical computing, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1971    Deschooling Society (Ivan Illich) 3, 2, 4, 5, 1, 3, 8, 7, 10, 6, 5, 515115194
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 14, 16, 6, 24, 6, 17, 34, 8, 62, 20, 32, 1720545174721
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 3, 2, 2, 2, 4, 8, 4, 20, 10, 5, 991389966
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 6, 4, 1, 6, 2, 4, 6, 6, 28, 12, 22, 191332191000
2005    FAB (Neil Gershenfeld) 3, 6, 2, 4, 3, 4, 6, 4, 8, 5, 2, 4744605
2013   Design, Make, Play (Margaret Honey, David Kanter) 4, 2, 3, 4, 1, 1, 4, 7, 8, 11, 3, 35113128
2013    Invent to Learn (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) 12, 5, 4, 13, 8, 16, 18, 12, 32, 15, 8, 122010012506
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990    Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 5, 3, 3, 1, 1, 2, 12, 3, 10, 6, 2, 225222141
2003    Design-based research (DBRC Design-Based Research Collective) 3, 2, 3, 4, 2, 3, 6, 3, 8, 5, 4, 416104340
2006    Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 3, 4, 4, 4, 2, 4, 5, 10, 6, 89, 6, 522205584
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 3, 4, 1, 2, 4, 7, 6, 3, 10, 6, 7, 11342811406

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Maker Movement in Education: History and Prospects: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 666 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 52
2017