/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Subgoal-labeled instructional material improves performance and transfer in learning to develop mobile applications

Lauren E. Margulieux, Mark Guzdial, Richard Catrambone
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 71 bis 78), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

Mental models are mental representations of how an action changes a problem state. Creating a mental model early in the learning process is a strong predictor of success in computer science classes. One major problem in computer science education, however, is that novices have difficulty creating mental models perhaps because of the cognitive overload caused by traditional teaching methods. The present study employed subgoal-labeled instructional materials to promote the creation of mental models when teaching novices to program in Android App Inventor. Utilizing this and other well-established educational tools, such as scaffolding, to reduce cognitive load in computer science education improved the performance of participants on novel tasks when learning to develop mobile applications.

Von Lauren E. Margulieux, Mark Guzdial, Richard Catrambone im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Subgoal-labeled instructional material improves performance and transfer in learning to develop mobile applications (2012)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Jens Bennedsen, Karen Brennan, Michael E. Caspersen, Richard E. Clark, Evelyn Eastmond, Yasmin B. Kafai, Päivi Kinnunen, Paul A. Kirschner, Kasper Dalgaard Larsen, John Maloney, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Beth Simon, John Sweller

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 2, 5, 4, 4, 5, 2, 4, 16, 5, 4, 5, 4192504464
2011ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 3, 3, 1, 2, 3, 5, 3, 6, 5, 4, 1, 42843450
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 1, 3, 4, 4, 4, 2, 4, 5, 10, 6, 89, 621206579
2007Mental models and programming aptitude (Michael E. Caspersen, Kasper Dalgaard Larsen, Jens Bennedsen) 4200
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 3, 3, 4, 1, 2, 4, 7, 6, 3, 10, 6, 733287395
2011    CS majors' self-efficacy perceptions in CS1 (Päivi Kinnunen, Beth Simon) 2, 1, 1, 2, 1, 5, 210214

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Subgoal-labeled instructional material improves performance and transfer in learning to develop mobile applications: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 506 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 28
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1312112222413
20162017