/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Productive failure

Manu Kapur
Erstpublikation in: Cognition and Instruction, 26(3), 379-425.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study demonstrates an existence proof for productive failure: engaging students in solving complex, ill-structured problems without the provision of support structures can be a productive exercise in failure. In a computer-supported collaborative learning setting, eleventh-grade science students were randomly assigned to one of two conditions to solve problems in Newtonian kinematics. In one condition, students solved ill-structured problems in groups followed by well-structured problems individually. In the other condition, students solved well-structured problems in small groups followed by well-structured problems individually. Finally, all students solved ill-structured problems individually. Groups who solved ill-structured problems expectedly struggled with defining and analyzing the problems, resulting in poor quality of solutions. However, despite failing in their collaborative efforts, these students outperformed their counterparts in the well-structured condition on individual near- and far-transfer measures subsequently, suggesting a latent productivity in what initially seemed to be failure.
Von Manu Kapur im Text Productive failure (2008)

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Katherine Bielaczyc, John Seely Brown, Richard E. Clark, Allan Collins, P. Duguid, Paul A. Kirschner, Jeremy Roschelle, John Sweller

Begriffe
KB IB clear
Problemlösefähigkeitproblem solving skills
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 1, 4, 2, 5, 10995010981
2001Euro-CSCL Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Pierre Dillenbourg, A. Eurelings, K. Hakkarainen) 4, 279, 4, 5, 5, 7, 11, 2, 5, 6, 6, 1446110141544
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 6, 3, 8, 3, 10, 125911121092
1992    Learning by collaborating (Jeremy Roschelle) 1, 4, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 418104377
2001   Designing social infrastructure (Katherine Bielaczyc) 1, 1, 4, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 2352308
2006    Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 3, 4, 1, 1, 3, 4, 4, 4, 2, 4, 5, 10202010478

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • CSCL 2009 (2009)   
  • ICER 2015 - Proceedings of the eleventh annual International Conference on International Computing Education Research, ICER 2015, Omaha, NE, USA, August 09 - 13, (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) (2015)
    • Boys' Needlework - Understanding Gendered and Indigenous Perspectives on Computing and Crafting with Electronic Textiles (Kristin A. Searle, Yasmin B. Kafai) (2015)    

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Productive failure: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 172 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2010-05-13)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 74
Verweise von diesem Text 151
Webzugriffe auf diesen Text 2221331323139823254146123213121125321122114113112511151241122
200920102011201220132014201520162017