/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Technology meets Constructivism

Do They Make a Marriage?
David N. Perkins
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jasmina HasanbegovicPerkins raises [...] the question what information- processing technologies and constructivist perspective offer for educational practice and what the two afford in combination. He emphasizes the "active learner" component as the student elaborates upon and interprets the information given.
Quelle: http://www.elearning-reviews.org/
Von Jasmina Hasanbegovic, erfasst im Biblionetz am 26.11.2004
David H. JonassenPerkins (chapter 4) emphasizes the "active learner" component of constructivism. By this he means not just that the learner is an active processor of Information but more importantly that the learner elaborates upon and interprets the Information. Perkins emphasizes that this is not just a phenomenon of higher order learning but occurs even with such simple tasks as learning a person's name (learning a name isn't simply verbal activity). Perkins notes that a constructivist approach need not be discovery learning (Without the Information Given, WIG) but can also focus on more direct instruction as long as the emphasis is ongoing "Beyond the Information Given" (BIG). Whether BIG or WIG, he emphasizes maintaining the integrity of the whole task with a focus on a "phenomenaria" environment rather than an "Information bank" environment. He emphasizes testing through explanation, extrapolation, and evidence giving — eschewing the limitations of the typical CAI assessment process.
Von Thomas M. Duffy, David H. Jonassen im Buch Constructivism and the technology of instruction (1992) im Text Constructivism auf Seite 7

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, Technologietechnology

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 121243
Verweise von diesem Text 3
Webzugriffe auf diesen Text 
20042005200620072008200920102011201220132014201520162017