Zusammenfassungen
The criticisms leveled at online education during the Covid-19 pandemic revealed not only a lack of understanding about how educational technology can be deployed effectively, but a lack of imagination. Martin Weller provides new ways of thinking about educational technology through a wide range of metaphors. By using metaphors as a mental model, Weller enables educators to move beyond pragmatic concerns into more imaginative and playful uses of technology and to critically examine the appropriate implementation and adoption of ed tech.
Von Klappentext im Buch Metaphors of Ed Tech (2022) Kapitel
- 1. An Example of Metaphorical Thinking (Seite 17 - 22)
- 2. Thinking about Ed Tech (Seite 23 - 44)
- 3. Ed Tech as an Undiscipline (Seite 45 - 58)
- 4. Specific Ed Tech (Seite 59 - 82)
- 5. Ed Tech Criticism (Seite 83 - 102)
- Open Practice (Seite 103 - 132)
- 7. The Coronavirus Online Pivot (Seite 133 - 148)
- 9. Pedagogy (Seite 149 - 165)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Blackboard, Computer, Daten, Deutschland, Digital Immigrants, Ethereum, Gesellschaft, Google, Kinder, LehrerIn, Schule, Schweiz, Twitter, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Volltext dieses Dokuments
An Example of Metaphorical Thinking: Kapitel als Volltext (: , 414 kByte) | |
Ed Tech as an Undiscipline: Kapitel als Volltext (: , 135 kByte) | |
Ed Tech Criticism: Kapitel als Volltext (: , 171 kByte) | |
Open Practice: Kapitel als Volltext (: , 267 kByte) | |
Pedagogy: Kapitel als Volltext (: , 146 kByte) | |
Specific Ed Tech: Kapitel als Volltext (: , 203 kByte) | |
The Coronavirus Online Pivot: Kapitel als Volltext (: , 141 kByte) | |
Thinking about Ed Tech: Kapitel als Volltext (: , 200 kByte) | |
Metaphors of Ed Tech: Gesamtes Buch als Volltext (: , 5212 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.