Deconstructing Digital Natives
Michael Thomas
,
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
There have been many attempts to define the generation of students who emerged with the Web and new digital technologies in the early 1990s. The term "digital native" refers to the generation born after 1980, which has grown up in a world where digital technologies and the internet are a normal part of everyday life. Young people belonging to this generation are therefore supposed to be "native" to the digital lifestyle, always connected to the internet and comfortable with a range of cutting-edge technologies. Deconstructing Digital Natives offers the most balanced, research-based view of this group to date. Existing studies of digital natives lack application to specific disciplines or conditions, ignoring the differences of educational fields and gender. How, and how much, are learners changing in the digital age? How can a more pluralistic understanding of these learners be developed? Contributors to this volume produce an international overview of developments in digital literacy among today's young learners, offering innovative ways to steer a productive path between traditional narratives that offer only complete acceptance or total dismissal of digital natives.
Von Klappentext im Buch Deconstructing Digital Natives (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
6 Erwähnungen
- Kein Kind ohne digitale Kompetenzen! - Ein Handbuch für Lehrende und die Schulaufsicht (Barbara Buchegger) (2013)
- Distrusting Educational Technology - Critical Questions for Changing Times (Neil Selwyn) (2013)
- it's complicated - the social lives of networked teens (danah boyd) (2014)
- Cyberkrank! - Wie das digitalisierte Leben unsere Gesundheit ruiniert (Manfred Spitzer) (2015)
- Metaphors of Ed Tech (Martin Weller) (2022)
- Digital lesen - Wandel und Kontinuität einer literarischen Praktik (Franziska Wilke) (2022)
Co-zitierte Bücher
Living and Learning with New Media
Summary of Findings from the Digital Youth Project
(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
kids living and learning with new media
(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.