Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper adds to earlier reviews by the author of the changing roles and identities of contemporary professional staff in UK higher education, and builds on a categorisation of professional staff identities as having bounded, cross-boundary and unbounded characteristics. Drawing on a study of 54 professional managers in the United Kingdom, Australia and the United States, it describes a further category of blended professionals, who have mixed backgrounds and portfolios, comprising elements of both professional and academic activity. The paper goes on to introduce the concept of third space as an emergent territory between academic and professional domains, which is colonised primarily by less bounded forms of professional. The implications of these developments for institutions and for individuals are considered, and some international comparisons drawn. Finally, it is suggested that third space working may be indicative of future trends in professional identities, which may increasingly coalesce with those of academic colleagues who undertake project- and management-oriented roles, so that new forms of third space professional are likely to continue to emerge.
Von Celia Whitchurch im Text Shifting Identities and Blurring Boundaries (2008) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Celia Whitchurch | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Hochschulehigher education institution , Managementmanagement , Rollerole , Third SpaceThird Space , United KingdomUnited Kingdom | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Universität |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen
- Zwischen Administration und Akademie - Neue Rollen in der Hochschule - Zeitschrift für Hochschulentwicklung Jg.5/Nr.4 (Franziska Zellweger Moser, Gudrun Bachmann) (2010)
- 2. Optimising the Potential of Third Space Professionals in Higher Education (Celia Whitchurch)
- Der «Third Space» als Handlungsfeld in Hochschulen - Konzept und Perspektive (Peter Salden) (2013)
- GML2 2014 - Der Qualitätspakt E-Learning im Hochschulpakt 2020 (Nicolas Apostolopoulos, Harriet Hoffmann, Ulrike Mußmann, Wolfgang Coy, Andreas Schwill) (2014)
- Qualitätsentwicklung in der institutionalisierten Beratung am Beispiel des E-Learning Centers der Hochschule München (Patricia Arnold, Gisela Prey, Dennis Wortmann)
- Metaphors of Ed Tech (Martin Weller) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Shifting Identities and Blurring Boundaries: Artikel als Volltext (: , 130 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.