/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Bücher

Computer Science Education

Perspectives on Teaching and Learning in School
Sue Sentance, , ,    
Buchcover

iconZusammenfassungen

How do we teach computer science in schools? What do we know about teaching, learning and assessment? What does it mean to be a computer science teacher?
Internationally respected experts in computing education are draw on research in the field to offer guidance on teaching and learning, exploring key concepts, pedagogical approaches and assessment practices, and covering a range of topics, including:
  • Computer science curricula
  • Computer science as a discipline
  • Computational thinking
  • Teaching programming
  • Programming misconceptions
  • Assessment
  • Mindset and attitudes
  • Diversity and inclusion
  • Language and computing
  • Interaction and the world
Providing comprehensive and unique coverage, highlights include: a comprehensive taxonomy of programming misconceptions from Juha Sorva, an updated discussion of computational thinking by Shuchi Grover and Roy Pea and a detailed look at issues of equity in computer science education by Jill Denner and Shannon Campe. Teachers' and pupils' attitudes to computer science are considered by Quintin Cutts and Peter Donaldson, Paul Curzon and colleagues explore a range of different strategies for teaching computer science concepts, and Ira Diethelm and her colleagues highlight the difficulties presented by the language we use to talk about computer science.
The book is structured to support the reader with chapter outlines, synopses and key points. Explanations of key concepts, real-life examples and reflective points keep the theory grounded in classroom practice: essential for the critical and reflective classroom practitioner.
Von Klappentext im Buch Computer Science Education (2018)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

icondieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
D. E. Comer, Peter Denning, David Gries, Michael C. Mulder, Herbert Simon, Juha Sorva, Matti Tedre, Allen Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young

Fragen
KB IB clear
Ist Informatik eine Wissenschaft?
Was ist Informatik?What is computer science?

Aussagen
KB IB clear
Informatik = eine Art Mathematik
Informatik = Ingenieurwissenschaft
Informatik = Naturwissenschaft

Begriffe
KB IB clear
cloud computingcloud computing, computational thinkingcomputational thinking, Computercomputer, Content KnowledgeContent Knowledge, Curriculum / Lehrplancurriculum, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatikcomputer science, Informatik in der Primarschule, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Informationinformation, Ingenieur, Ingenieurwissenschaft, Innovationinnovation, Internetinternet, Internet der DingeInternet of Things, Kinderchildren, LehrerInteacher, Mathematikmathematics, MINTscience, technology, engineering, mathematics, Naturwissenschaftnatural sciences, Novicenovice, Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge, Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge, Primarschuleprimary school, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, Roboterrobot, Schuleschool, Selbstfahrende Autosautonomous car, social media / Soziale Mediensocial networking software, Software EngineeringSoftware Engineering, textbasierte Programmiersprachen, Unterricht, Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
  Die Wissenschaften vom Künstlichen (Herbert Simon) 25101
2004   The Science of Computing (Matti Tedre) 11000
2012    Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) 1, 2, 7, 5, 9, 7, 3, 6, 8, 3, 2, 36973143
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    Computing as a Discipline (Peter Denning, D. E. Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young) 2, 1, 1, 3, 6, 3, 3, 4, 9, 1, 2, 11971143
2012   Misconception Catalogue (Juha Sorva) 3, 1, 2, 1, 1, 1, 5, 1, 4, 2, 2, 6111673

icondieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalComputational Thinking: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 427 kByte)
LokalComputer Science Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 5288 kByte)
LokalThe Nature of Computing as a Discipline: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 353 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Computer Science EducationE--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt ein physisches und ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.