/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Computer Science Education

Perspectives on Teaching and Learning in School
Sue Sentance, Erik Barendsen, Carsten Schulte ,
Buchcover
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Dezember 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

How do we teach computer science in schools? What do we know about teaching, learning and assessment? What does it mean to be a computer science teacher?
Internationally respected experts in computing education are draw on research in the field to offer guidance on teaching and learning, exploring key concepts, pedagogical approaches and assessment practices, and covering a range of topics, including:
  • Computer science curricula
  • Computer science as a discipline
  • Computational thinking
  • Teaching programming
  • Programming misconceptions
  • Assessment
  • Mindset and attitudes
  • Diversity and inclusion
  • Language and computing
  • Interaction and the world
Providing comprehensive and unique coverage, highlights include: a comprehensive taxonomy of programming misconceptions from Juha Sorva, an updated discussion of computational thinking by Shuchi Grover and Roy Pea and a detailed look at issues of equity in computer science education by Jill Denner and Shannon Campe. Teachers' and pupils' attitudes to computer science are considered by Quintin Cutts and Peter Donaldson, Paul Curzon and colleagues explore a range of different strategies for teaching computer science concepts, and Ira Diethelm and her colleagues highlight the difficulties presented by the language we use to talk about computer science.
The book is structured to support the reader with chapter outlines, synopses and key points. Explanations of key concepts, real-life examples and reflective points keep the theory grounded in classroom practice: essential for the critical and reflective classroom practitioner.
Von Klappentext im Buch Computer Science Education (2018)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • Foreword ()
  • 1. Introducing Why Teach Computer Science in School (Sue Sentance)
  • 2. The Nature of Computing as a Discipline (Matti Tedre)
  • 3. Computational Thinking (Shuchi Grover)
  • 4. Attitudes Toward Learning Computer Science (Quintin Cutts, Peter Donaldson)
  • 5. Computing, Interaction and the World (, Sue Sentance, Erik Barendsen)
  • 6. Introducing Aspects of Teaching and Learning Computer Science (Sue Sentance)
  • 7. Designing a School Curriculum for Computer Science (Erik Barendsen, )
  • 8. Teaching Computing Concepts (Paul Curzon, Peter W. McOwan, James Donohue, Seymour Wright, William Marsh)
  • 9. Teaching Programming (Michael E. Caspersen)
  • 10. Teaching Computing in Primary Schools (, Caitlin Duncan)
  • 11. Assessment of Computer Science (Sue Sentance)
  • 12. Introducing Delving Deeper: Research-Led Teaching of Computer Science ()
  • 13. Misconceptions and the Beginner Programmer (Juha Sorva)
  • 14. Equity and Inclusion in Computer Science Education (Jill Denner, Shannon Campe)
  • 15. Language and Computing (, Juliana Goschler, Timo Lampe)
  • 16. Taxonomies and Competence Models (, Sue Sentance)

iconDieses Buch erwähnt...

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Eltern, Lernen

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Computer Science EducationE--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 1
Verweise von diesem Buch 15
2017