Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big PictureProceedings of Microlearning 2006
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Microlearning06is a platform for looking at and discussing the impact and development
of all those technologies and practices where micro-content are used, produced and circulated.
The developments of computers, Internet and mobile phones in the last ten
years have transformed our living, working and learning environments to such an extent
that we are actually continuously engaged in microlearning.
Von Peter A. Bruck im Konferenz-Band Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture (2006) im Text What is Microlearning and why care about it? Kapitel
- What is Microlearning and why care about it? (Seite 7 - 10) (Peter A. Bruck)
- Micromedia & eLearning 2.0 (Seite 11) (Theo Hug)
- Learning in Micromedia Environments? (Seite 17 - 19) (Martin Lindner)
- MicroContent is Everywhere (Seite 20) (Arnaud Leene)
- Microlearning and (Micro)Didaktik - (on Microlearning) (Seite 41 - 61) (Norm Friesen)
- Challenges for a Microlearning-Driven Process of Knowledge Creation - Modes of Knowing and Creating Knowledge in Microlearning Environments (Seite 62 - 77) (Markus F. Peschl)
- Adapting to Changing Landscapes in Education (Seite 78 - 89) (Sebastian Fiedler, Barbara Kieslinger)
- The Learning Game - A New Approach to eLearning and Knowledge Computing (Seite 90 - 99) (Peter Krieg)
Dieser Konferenz-Band erwähnt ...
Dieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | del.icio.us, Unterricht, Weblogs in education, Wiki in education |
Tagcloud
Zitate im Konferenz-Band
In many cases organisational affiliations do not last long enough to justify the adaptation and change of personal workflows to proprietary institutional solutions.
Von Sebastian Fiedler, Barbara Kieslinger im Konferenz-Band Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture (2006) im Text Adapting to Changing Landscapes in Education Many institutional policies are still based on the illusion that all relevant technical support and mediation happens (and should happen) within the institutional boundaries. In addition, very often security aspects are mentioned as one of the main arguments against any liberalisation and opening of the institutional landscape.
Von Sebastian Fiedler, Barbara Kieslinger im Konferenz-Band Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture (2006) im Text Adapting to Changing Landscapes in Education Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
9 Erwähnungen
- Handbuch E-Learning - Expertenwissen aus Wissenschaft und Praxis (Andreas Hohenstein, Karl Wilbers) (2002)
- Micromedia and Corporate Learning - Proceedings of the 3rd International Microlearning 2007 Conference (Martin Lindner, Peter A. Bruck) (2007)
- The Microlearning Agenda in the Age of Educational Media (Norm Friesen)
- eLearning Papers Nr. 9 (2008)
- On the way towards Personal Learning Environments - Seven crucial aspects (Sandra Schön, Wolf Hilzensauer) (2008)
- Mobiles Lernen - Analyse des Wissenschaftsprozesses der britischen und deutschsprachigen medienpädagogischen und erziehungswissenschaftlichen Mobile Learning-Diskussion (Judith Seipold) (2011)
- Medienbildungschancen von Risikolernern - Eine Analyse der Nutzung mobiler und vernetzter Technologien durch männliche jugendliche Risikolerner und die in den Nutzungsmustern angelegten Chancen für Medienbildung (Klaus Rummler) (2012)
Co-zitierte Bücher
Bücher zuoberst.
Basisuntersuchung zum Medienumgang 12- bis 19-jähriger
(mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest) (2008)Media, Knowledge & Education
Exploring new Spaces, Relations and Dynamics in Digital Media Ecologies
(Theo Hug) (2008)Volltext dieses Dokuments
Adapting to Changing Landscapes in Education: Artikel als Volltext (: , 86 kByte) | |
Challenges for a Microlearning-Driven Process of Knowledge Creation: Artikel als Volltext (: , 109 kByte) | |
Learning in Micromedia Environments?: Artikel als Volltext (: , 25 kByte) | |
MicroContent is Everywhere: Artikel als Volltext | |
Microlearning and (Micro)Didaktik: Artikel als Volltext | |
Micromedia & eLearning 2.0: Artikel als Volltext (: , 36 kByte) | |
The Learning Game: Artikel als Volltext (: , 43 kByte) | |
What is Microlearning and why care about it?: Artikel als Volltext (: , 28 kByte) | |
Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture: Gesamtes Buch als Volltext (: , 1492 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2011-04-28) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture | D | - | - | 0 | 3901249990 |
Beat und diese Konferenz-Proceedings
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er diese Konferenz-Proceedings ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
default1
default2
default3
default2
default3